Anneli Lepp: Ettevõtlikku mõtteviisi ei tohiks pärssida

, Pärnu linnavalitsuste arenguteenistuse juhataja
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Anneli Lepp.
Anneli Lepp. Foto: PP

Ettevõtluse arendamine ei kuulu kohaliku omavalitsuse otseste kohustuste hulka. Ometi algatas Pärnu linn esimest korda ja erandina omavalitsuste seas möödunud aasta novembris äriideede konkursi, mis kindlasti ei jää siin ainsaks ettevõtlust arendavaks meetmeks.

Linnavalitsuse panus projekti “Ettevõtlik pärnakas” on üsna väike – 31 protsenti, ülejäänud kulud katavad meie partnerid Ettevõtluse Arendamise Sihtasutus, Pärnu maavalitsus ja AS Swedbank. Projekti peamine eesmärk on ettevõtlikkuse tõstmine ja loodetavasti uuenduslike ettevõtete loomine Pärnusse ning Pärnumaale.

Konkursi võitja saab oma idee elluviimiseks 3000 eurot, peale selle koolitusi. Anname endale aru, et toetusraha eest ei saa just kuigivõrd palju korda saata, kuid tegemist pole väikese summaga. Preemiast tähtsamaks peame osalejatele korraldatud koolitusi ja nõustamist.

Projekti käivitamisel ütlesime, et osaleda võivad kõik ja mis tahes ideega. Samal ajal iga mõttevälgatus edasi ei pääse. Siiski täname kõiki, kes võtsid vaevaks oma äriidee kirja panna ja konkursile saata. Ettevõtlikkus saabki alguse inimeste mõtteviisist ja seda ei tohiks pärssida.

Nagu ütleb žürii liige ja IT-ettevõtja Andrei Korobeinik konkurssi kajastaval Facebooki lehel: “Just sellest konkursist võib keegi saada tõuke oma äriga alustamiseks.”

Ideede lühikirjeldused on huvilistele lugemiseks Pärnu linnavalitsuse veebilehel. Nii mõnigi mõte tundub esmapilgul veidi koomiline, kuid järeldusi ei maksa teha detailidesse süüvimata. Eelmisel nädalal valiti esitatud ideede hulgast välja 25 paremat, mille autoreid oodatakse osalema ettevõtluse, turunduse ja tootearenduse koolitustel. Turunduskoolitust teeb oma ala tunnustatud tegija Janno Siimar, kes on nii teenusedisainer Velvet Labsis kui vanemloovjuht Velvet Creative Alliance’is.

Pärnu Postimehe 10. jaanuari artiklis “Ettevõtliku pärnaka pendel” on tutvustatud nii mõndagi konkursil osalenud mõtet, kuid loo autor on esile tõstnud kahjuks vaid oma lemmikud. Jättes kõrvale huumori, on nii mõneski esitatud idees iva. Olgem ausad, tõenäosus, et autori esile tõstetud idee – loomahoiuteenuseid vahendav veebikeskkond – selle konkursita orbiidile oleks tõusnud, on kaduvväike.

Swedbanki Lääne-Eesti regiooni direktor Egon Jekabson räägib: “Swedbank peab väga oluliseks ühiskonda panustamist. Meie missioon konkursil on valdavalt pakkuda heade ideedega ettevõtlikele inimestele korralikku koolituste sarja ja tuge suhtlemisel pangaga. Olen positiivselt üllatunud ideede rohkuse ning selle üle, et aktiivsed inimesed tahavad Pärnus ja Pärnumaal midagi korda saata ning pakkuda endale ja teistele tööd.”

Pärnumaa ettevõtlus- ja arenduskeskuse ettevõtluskonsultant Lenno Põder seletab: “See on tavaline, et kui tuled mingile ideele (eriti ebatraditsioonilisele), öeldakse, et “see on mõttetu, ära näe vaeva, unusta see jama kohe ära”. Kas pole nii? Kuid mida rohkem oma ideest rääkida, seda paremini mõistetavaks saab see nii esitajale kui teistele.

Milleks osaleda ettevõtluskonkursil? Ikka selleks, et see on võimalus saada raha, informatsiooni, kogemust ja tagasisidet ehk seda, mida on vaja idee elluviimiseks. Idee on ettekujutus millestki. Ettekujutus mingisuguse probleemi lahendamisest. Inimestele tavapäraselt ei meeldi probleemidest rääkida. Aga mõtte esitajale meeldib, sest probleem on tema võimalus. Käies oma idee avalikult välja, saab sellest teada suur hulk inimesi.

Kõigil neil tekib ideest oma ettekujutus, kuid see ei pruugi olla selline nagu esitajal. Ettevõtluskonkurss on kui magnet, mis ärgitab inimesi midagi looma.“

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles