Suur ehitusmaterjali nõudlus lubab Häädemeestel taasavada kergkruusatehase

Sirle Matt
, reporter
Copy
Leca Eesti tehase juhi Tormis Vilbergi sõnutsi ehitatakse teisteski riikides kergkruusa tehased savimaardlate ligidale. 
Leca Eesti tehase juhi Tormis Vilbergi sõnutsi ehitatakse teisteski riikides kergkruusa tehased savimaardlate ligidale. Foto: Mailiis Ollino

Lakkamatult voorib veoautosid Häädemeestelt mõne kilomeetri kaugusel metsa sees asuva Leca Eesti tehase juurde. Siin toodetakse ehitusplokke, mis tuntud kui Fibo plokid. Neid valmistatakse peamiselt kergkruusast, mis ongi Poolast, Soomest ja Taanist siia vuravate autode lastiks. Nüüd on kavas toorainet taas Häädemeestel tootma hakata.

Tehase juhi Tormis Vilbergi jutu järgi kasutati viimati 2008. aastal ahju, kus savipõletusprotsessi tulemusel kergkruusa saadaksegi. Tootmine pandi seisma, sest majandussurutis tuli peale.

​Kuna Balti riikides aina tõuseb nõudlus ehitusmaterjali järele, on Vilbergi arvates mõistlik ahi taas tööle panna. Peale selle, et kergkruus on peamine Fibo plokkide tooraine, kasutatakse seda teede, sildade ja viaduktide ehitusel. Rahvusvahelise emafirma Leca Internationali tegevjuht Torben Dyrberg avaldas lootust, et tellimusi tuleb Rail Balticu ehitusega seoseski, sest kiirraudtee ehitatakse pehmele pinnasele.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles