Estonian Air turgutab Tallinna-Tartu lennuliini

Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Estonian Air tutvustas täna Ülenurmel uut lennugraafikut Tartu lennujaamast. Pildil Estonian Air-i kommertsjuht Rauno Parras.
Estonian Air tutvustas täna Ülenurmel uut lennugraafikut Tartu lennujaamast. Pildil Estonian Air-i kommertsjuht Rauno Parras. Foto: Sille Annuk

Estonian Air teatas täna, et tõstab hommikust väljumisaega Tartust Tallinnasse poole tunni võrra hilisemaks ning senise kolme sihtkoha asemel on tartlastel võimalik Tallinnast kiiresti edasi lennata 11 sihtkohta Euroopas.

Muudatuste abil loodab Estonian Air reisijate arvu kahekordistada – see tähendab, et viimaste kuude 500 reisija asemel peaks lendajaid olema vähemalt 1000 ning praegu kehvake, umbes 30-protsendiline reiside täitumus peaks kasvama 60 protsendi kanti.

«Eesmärgi täitmise aeg on nii ruttu kui võimalik, aga näeme, et maikuuks võiksime küll juba  1000 reisijat saavutada,» ütles Estonian Airi lennundusanalüütik Sven Kukemelk.

Lennufirma kommertsjuht Rauno Parras nentis, et Tartu ja Tallinna lendude senine täitumus neid ei rahulda, kuid samas potentsiaali nad Tartus ja Lõuna-Eestis näevad. «Me loodame, et viimased muudatused – hilisem väljumisaeg ja rohkem jätkulennuvõimalusi – on oluline samm edasi, et rohkem inimesi Tartust lendama tuua,» ütles Parras.

Pingutused

Kui muudatused oodatud tulemusi ei anna ja lendudele jääb endiselt 7–10 reisijat nagu praegu, siis kui kauaks jaksaks Estonian Air Tartu–Tallinna liini veel üleval pidada? «Ei taha spekuleerida. Täna me teeme omalt poolt kõik, et Tartust lendamist parendada,» ütles ta. «Me tõesti loodame, et neist pingutustest piisab. Kui ei piisa, siis tuleb otsuseid läbi vaadata,» lisas Parras.

Tartu lennujaama vahest suurim probleem on Rauno Parrase hinnangul Tartu väiksus – Tartu elanikest üksinda ei piisa rahvusvahelise lennujaama äramajandamiseks. Arengu võti on Parrase meelest meelitada enam ümberkaudseid elanikke Tartu kaudu lendama.

«Praegu tundub, et tartlased on juba Tartu lennujaama avastanud, kuid lõunaeestlased lähevad ikka kas bussiga Tallinna või Riiga. Valgalane või võrulane nagu ei teadvusta hästi, et Tartu lennujaam on tema kõige lähem kodulennujaam,» rääkis Parras.

AS Tallinna Lennujaama regionaalsete lennujaamade direktoril ja Tartu lennujaama juhataja kohusetäitjal Andres Taimlal on enda sõnul reisijatega suheldes jäänud kõrvu kaks muret: esiteks tundus reisijatele hommikune väljumisaeg liiga varajane, teiseks igatsevad tartlased taga Stockholmi ja Riia lende.

Stockholmi ei plaani

Väljumisaega tõstab Estonian Air poole tunni võrra hilisemaks märtsi lõpust alates.

Stockholmi lendamist aga Rauno Parrase kinnitusel kavas pole, sest Estonian Airi plaan on muuta Tallinn tähtsaks sõlmlennujaamaks, kuhu väiksematest lennujaamadest reisijad ümberistumiseks ette lennutada.

«Kui keegi Tartu–Stockholmi liini teeb, on see mõni konkurent, kes püüab turgu pisut segi ajada,» lausus Parras.

Flybe’i tulek Tartusse on aga Rauno Parrase sõnul pigem positiivselt mõjunud, sest õhtuste lennuaegadega Flybe pole otsene konkurent Estonian Airile, kuid samas on lennufirma aidanud Tartule ja Tartu lennujaamale reklaami teha.

«Tartu lennujaama tuntuse kasvatamine ja selle teadvustamine ka Tartust väljaspool on kindlasti üks arengu võti,» lisas Parras.

Uued lennuajad
• Siiani on tartlastel olnud mugav jätkata Tallinnast lende kuni nelja Estonian Airi sihtkohta (Brüssel, Amsterdam, Kopenhaagen ja Vilnius). Ülejäänud lendudele on jäänud liiga pikk ooteaeg.
• Uue, märtsi lõpust kehtiva graafiku järgi saab Tartust lendu alustanud reisija Tallinnast jätkata lendu rohkematesse Estonian Airi sihtkohtadesse kuni pooleteisetunnise ooteajaga (lisanduvad Pariis, Veneetsia, Oslo, Viin, Riia, Peterburi, Moskva, Trondheim ja Stockholm).

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles