Katrin Talihärm ⟩ Telefonis suure raha lubajale öelge: “Ei, aitäh!”

, Pangaliidu tegevdirektor
Copy
Meeles tuleb pidada, et päris pangatöötaja ei küsi kliendile helistades mitte kunagi interneti- või mobiilipanka logimiseks vajalikke andmeid.
Meeles tuleb pidada, et päris pangatöötaja ei küsi kliendile helistades mitte kunagi interneti- või mobiilipanka logimiseks vajalikke andmeid. Foto: Elmo Riig

Ainuüksi oktoobris on üle 200 inimese Eestis kaotanud petturitele pea poolteist miljonit eurot. Ilma on jäädud eri summadest, suuremad neist ületavad 100 000 ­eurot. Kõik need inimesed on meie kaaslinlased, naabrid, sõbrad ja tuttavad. Nii juhtus näiteks väikeettevõtja Toomasega, kes kaotas aastatega ­kogutud säästud, laenas olukorrast pääsemiseks juurdegi, aga sellegi raha said petturid temalt kätte. Kokku kaotas mees 145 000 eurot.

Miks me sellistel asjadel küll ­endaga juhtuda laseme?

Petturid, kes tutvustavad end investeerimisfirma esindaja või pangatöötajana, on väga veenva jutuga, vahel ähvardavad, mõnikord mesikeelsed, vahel hirmutavad raha kaotamisega pangaarvelt või ahvatlevad võimalusega vähese ajaga palju lisa teenida. Pettur võtab ohvri õnneks palju lihtsamalt, kui me ettegi kujutame.

Hiiglaslik petukõnede laine võimendus septembris ja oktoobris, kui paljude inimeste kontole laekusid teise pensionisambasse kogutud säästud. Petturid nägid siin oma võimalust ja kahjuks on neil õnnestunud sihile ­jõuda: nii septembris kui oktoobris on petiste kätte jõudnud varasemast veel enam raha.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles