Kirjad jäid vastamata linnavalitsuse eksimuste tõttu

Teet Roosaar
, uudistetoimetaja
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Foto: PP

Pärnu linnavalitsus tunnistas puudusi kodanike kirjadele vastamisel, poliitikute hinnangul on linnapea suhtlemises probleeme.

Pärnu Postimees kirjutas laupäeval, et võimuliitu kuuluv reformierakondlasest volikogu liige Peeter Saunpere pidi linnapeale saadetud kirjale vastuse saamiseks arupärimise esitama. Saunpere poole pöördus linnakodanik, kelle kahele kirjale linnavalitsus ei vastanud. Samuti oli rahulolematu volikogu liige Hillar Talvik, kelle linnapea saadetud kirjale ei tulnud vastust.

Linnapea: volikogu liikmed hämavad

Uudisele reageeris linnapea Toomas Kivimägi kolmapäevases lehes. Linnapea hinnangul Saunpere ja Talvik hämavad.

Kivimägi sõnade järgi oli ta Saunpere kirja saabumise ajal puhkusel ja vastama pidanuks tema asendajad. Talviku kirja kohta ütles ta, et seda pole linnavalitsusse tulnud, ja leidis, et volikogu liige valetab ja laimab.

Linnakodaniku kirjadest, mis Saunpere arupärimise põhjustasid, Kivimägi vaikis. Tema arvamusavaldus sisaldas põhjendusi, miks ta isiklikult kirju ei näinud, linnavalitsuse kui terviku vastutust linnapea ei puudutanud.

Kirjaskandaali arutanud Reformierakonna Pärnu juhatus leidis, et volikogu liikmel on õigus istungil esineda ja seda õigust Saunpere kasutas. “Loodame, et ka edaspidi on volikogu liikmete küsimused ja arvamused olulised nii koalitsioonipartneritele kui linnavalitsuse liikmetele,” teatas juhatuse seisukoha toimetusele edastanud piirkonnaorganisatsiooni juht Irina Talviste.

Reformierakonna Pärnu juhatuse hinnangul on tegu kommunikatsiooniküsimusega ja arusaamatuste vältimiseks võiks üle vaadata protseduurireeglid selles suhtes, kui inimesed on puhkusel.

Miks meeskond ei tööta?

Juhatuse liige Väino Hallikmägi leidis, et Kivimägi pingutas oma artikliga üle. “Kui sind polnud tööl, siis keegi teine jättis vastamata. Vasta siis, miks su meeskond ei tööta, kui sind pole,” rääkis ta.

Hallikmägi tõdes, et tema pole Kivimägi käitumises ignorantsust tajunud ja omavahelises suhtlemises probleeme ei esine. “Arvan, et ka Kivimägil pole Reformierakonna suhtes mingit ignorantsust. Kui, siis on küsimus suhtumises mõnda volikogu liikmesse,” ütles ta.

Hallikmägi jutu järgi on Kivimägi juhitüüp, kellel iga asja suhtes on oma arvamus ja kellele meeldib oma seisukohtade eest seista. “Teinekord võiks leebem olla ja rohkem kuulata. Aga võib-olla tänu sellele sünnivad otsused kiiremini,” arutles ta.

Kümmekond aastat tagasi linnapeana töötanud Hallikmägi ütles, et ka tema ajal oli probleeme vastamata kirjadega ja ilmselt on seda edaspidigi. “Kindlasti polnud aga kirja kirjutaja süüdi, üritasime parandada olukorda omas majas,” lausus ta ja soovitas linnavalitsusel dokumendihaldus üle vaadata.

Ameerikas koolitusel Kivimägi ei soovinud Hallikmägi hinnangut kommenteerida ja vastas, et linnasekretär Tiina Roht võiks selgitada, kuidas üldiselt on.

Talvik oli Kivimägi seisukoha üle ebameeldivalt üllatunud ja saatis toimetusele oma kirja koopia. Sellest on näha, et elektronkiri on saadetud aadressil toomas.kivimägi@lv.parnu.ee, Kivimägi meiliaadress on aga täpitähtedeta. Kuna mail.ee keskkond talle kirja tagasi ei saatnud, oli Talvik veendunud, et kiri jõudis kohale.

Keskerakonna Pärnu piirkonna esimehe Kadri Simsoni jutu järgi võinuks Kivimägi linnavolinikuga mõistlikult suhelda ja arvamusloo kirjutamise asemel talle helistada. “Siis ta oleks saanud teada, mis on volinikul mureks, sest ta ei kirjuta linnapeale enda probleemide pärast,” põhjendas ta.

Nelja kuu möödudes vastus

Linnasekretär Roht ja linnavalitsuse asjaajamis- ja haldusteenistuse juhataja Kristiina Laius selgitasid, et Saunpere arupärimise ajendiks olnud linnakodaniku elektronkiri registreeriti dokumendihaldussüsteemis selle saabumise päeval 4. jaanuaril ja saadeti vastamiseks teede peaspetsialistile Jaak Kannistele. Kanniste ettenähtud 30 päeva jooksul ei vastanud ja 6. veebruaril saatis kodanik uue kirja. Seegi registreeriti ja infospetsialist palus vastamisest end informeerida, kuid inimene sai kirjale vastuse alles kolmapäeval, 25. aprillil.

Rohti selgitust mööda oli viivitamise sisuline põhjus see, et kirjas sooviti teada Okka tänava asfaltimise aega, asfaltimise plaani polnud aga aasta alguses veel olemas. “Palume vabandust kodanikult, et ta ei saanud vahekirju. See on erandlik juhus, kirjade mahu juures on vastamata kirjade maht väike,” ütles ta.

Laiuse andmetel saab linnavalitsus aastas ligi 22 000 pöördumist, millest praegu on vastamata ligemale 50. Vastamata kirjadega tegeldakse, igal teisipäeval kontrollitakse kirjadele vastamist ja saadetakse sellest osakondadele ülevaade.

Küsimusele, mis juhtub ametnikuga, kes õigeks ajaks ei reageeri, vastas Roht, et administratiivsed mõjutusvahendid on ametniku vahetul juhil ja tähelepanu juhtimine peaks tulema sealt. Kirjade registreerimise süsteemis Roht ja Laius puudusi ei näinud. Isegi nimemeilidel laekunud elektronkirjad tuleb infospetsialistile registreerimiseks edasi saata ja Laiuse väitel kõik seda ka teevad.

Kui vaadata asja sisulist poolt, sai linnakodanik pea neli kuud hiljem teada, et sel aastal pole võimalik Okka tänavat pinnata, sest eelarves pole raha. Tema pilgu läbi polnud ootamisest mingit kasu.

Linnavolinik Saunpere kiri jõudis linnavalitsusse saatmise päeval, 21. märtsil. Elektronkiri saabus üldmeilil pealkirjaga “Linnapeale” ja selles tunti huvi, millal linnakodanik vastuse saab. Samuti huvitas volikogu liiget, milliseid meetmeid kavandab linnavalitsus kirjadele õigeaegselt vastamiseks.

Linnavoliniku kiri jäi tähelepanuta

21. märtsil oli linnapea Kivimägi puhkusel ja teda asendas abilinnapea Meelis Kukk. Dokumendihaldussüsteemist selgub, et Kukk sai Saunpere kirja küll samal päeval kätte, kuid infospetsialist saatis selle alles 13. aprillil majanduse abilinnapeale edasi.

“Minu viga, et edasi ei saatnud, oleksin pidanud seda tegema,” tunnistas Kukk.

Volikogu liikme kirjale pidanuks linnavalitsus reageerima kümne tööpäeva jooksul. Infospetsialist eksis ja määras vastamise ajaks 30 päeva. Seetõttu ei tuletatud ka Kukele meelde, et ta on õigeks ajaks vastamata jätnud.

30 päeva jõudis kätte päev pärast seda, kui Saunpere volikogus arupärimise esitas. Kuna ta seda tegi, kavatseb linnavalitsus vastata arupärimisele ja jättis ka 30 päeva möödudes kirjale vastamata.

“Palume volikogu liikmelt vabandust. Arutame pretsedendi asjaajamisteenistuses läbi ja püüame selliseid olukordi edaspidi vältida,” ütles Roht.

Talviku kiri linnavalitsusse ei jõudnud. Infotehnoloogia teenistuse juhataja Toomas Tomsoni teatel pole infotehnoloogiliselt võimalik kirjade vastuvõtmist nii korraldada, et täpitähti sisaldav meilinimi adressaadini jõuaks.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles