Mitu kaupluseketti on tubakatoodete müügi korraldanud ümber nõndaviisi, et ostja ei saa suitsu kätte muidu kui teenindajalt küsides.
Kauplused piiravad suitsude kättesaadavust
Maxima avalike suhete juht Erkki Erilaid meenutas, et Pärnu Maxima XXX oli esimene kauplus, kuhu jaekett paigaldas 2011. aasta alguses nõndanimetatud Shop-in-Shop’i ehk tubakatoodete erileti. Sellised eriletid on enamikus Maxima XX supermarketiteski.
Väiksemates poodides keerati kõik tubakatoodete riiulid klienditeenindaja poole, et ka neis kauplustes saaks klient suitsu ainult kassapidaja käest.
Maxima avalike suhete juhi väitel on need meetmed toonud kaasa selle, et alaealiste katsed tubakatooteid osta on vähenenud. “Kliendid on muudatustega harjunud ning nurinat sel teemal pole kostnud,” kinnitas Erilaid.
Tubakatooted on praeguseks ümber paigutatud ka kõikides Rimi hüpermarketites.
AS Rimi Eesti Foodi turundus- ja kommunikatsioonijuht Andrija Lilleoja ütles, et sigaretimüügi reorganiseerimine on osa Rimi terviseprogrammist “Sinu tervise heaks”, mille raames annab Rimi tarbijatele aasta ringi nõuandeid tervisliku toitumise ja elustiili toetuseks.
“Esialgu on uuendus tekitanud mõnes ostjas pahameelt, aga see on arusaadav, kuna iga muudatus vajab harjumist,” märkis Lilleoja. “Kuna aga suitsetamine on tervist kahjustav harjumus, siis pikas perspektiivis loodame, et see muudatus leiab kõikide tarbijate, eelkõige lapsevanemate poolehoiu.”
Ümberkorralduste tulemusena on tubakatoodete müük hüpermarketites mõnevõrra langenud.
Sigarettide ringi paigutamine hõlmabki praegu vaid Rimi hüpermarketeid, supermarketites ja Säästumarketites muudatusi veel tehtud pole, kuigi seda on Lilleoja jutu järgi arutatud.