Ostja võib Maxima kassiiri premeerida

Teet Roosaar
, uudistetoimetaja
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Foto: Ants Liigus

Maxima kassa juures võib kassiiri premeerida või pikast järjekorrast teada anda, Säästumarketi kassa ees saab nupule vajutamisega vabasse kassasse kassiiri kutsuda.

Maxima kassades asub kaardimakseterminali kõrval klienditeeninduspult, kus on roheline naerunägu, kollane pika järjekorra nupp ja punane halva teeninduse nupp. Rohelisele vajutades saab kassiir viis senti preemiat, kollasel nupul rahalist väärtust pole ja punasele vajutades vähendate kassiiri preemiat poole euro võrra.

Nupud on kassiiri hindamiseks

Enne kui punasele nupule vajutada, tasuks mõelda, kas teie pahameele on põhjustanud konkreetne kassiir, mõni saaliteenindaja või kogu kauplusekett. Kassiir pole süüdi, kui mõni hind on valesti väljas, sooduskaupa pole enam müügil vms. Karistades selle eest kassiiri, nullite kümne ostja pingutuse, kes madalat palka teeniva inimese tööd tunnustada on soovinud.

Maxima avalike suhete juhi Erkki Erilaiu sõnade järgi teenivad parimad kassiirid kuni sada eurot palgalisa. Kassiiride palga suurust Erilaid avalikustada ei soovinud, kuid täpsustas, et keegi ei saa miinimumpalka, kuigi seda vahel arvatakse.

Maxima kassiiride teeninduse hindamise võimalust kasutab iga kuu üle veerand miljoni ostja, kellest alla ühe protsendi soovib kassiiri karistada. Ühes kuus külastab Maxima kauplusi ligi neli miljonit ostjat, seega osaleb tagasiside andmises vaid iga 16. inimene.

“Boonust võib vajutada lõputult. Kui seda teeks igaüks, saaks kassiir suuremat töötasu,” kutsus Erilaid üles kassiire sagedamini tunnustama.

Toimetus tundis huvi, kas liiga sagedase tunnustamise puhul ei vähendata Maxima nupulevajutamise väärtust. “Põhimõtteliselt pole see välistatud, aga praegu mingeid piiranguid pole,” vastas Erilaid.

Punaseid nupulevajutusi analüüsitakse

Erilaid möönis, et punasele nupule võib vajutada ka näiteks teismeline, kellele suitsu ei müüda. Selle vältimiseks analüüsitakse punasele nupule vajutamisi, mis on kassa kohale pandud kaamera abil näha.

“Kui projekti alguses vajutas punast nuppu ligi neli protsenti tagasiside andjaist, siis tänavu juunis langes sellele nupule tehtud vajutuste arv alla ühe protsendi. 99 rahuloleva ostja kohta tuleb üks rahulolematu. See on üsna maksimumi lähedal, kuigi võiks olla päris null,” kõneles Erilaid.

Kassiir, kellel on palju punaseid nupulevajutusi, palgast ilma ei jää. Küll annab negatiivse tagasiside hulk põhjuse just selle inimese tööd põhjalikumalt analüüsida ja teha kindlaks ostjate rahulolematuse põhjus, selgitas Erilaid.

Pärnu Jannseni tänava Säästumarketis on kassalindi algusesse ja ühe kassa juures lõppu paigaldatud nupp koos sildiga, millel palutakse nupule vajutada, kui ostja ees järjekorras on kolm inimest.

Ühe kassiiri selgituse kohaselt tuleb nupule vajutades kassapidaja vabasse kassasse tööle, juhul, kui tagaruumides vabu kassiire muidugi on. Rahalist mõju kassiiride töötasule Säästumarketi nuppudel ei ole.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles