Lasteaednikud tutvusid avastusõppega

Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Pärnu Mai lasteaed.
Pärnu Mai lasteaed. Foto: www.lasteaedmai.parnu.ee

Pärnu Mai lasteaias toimus õppepäev "Avastamisrõõm" linna lasteaiaõpetajatele, kes tundsid huvi suunatud uurimusliku õppe ehk avastusõppe metoodika vastu.

Avastusõppe aineühenduse korraldatud koolitusel osales ligi 50 huvilist kõigist Pärnu lasteaedadest.

Lasteaiaõpetajatele räägiti avastusõppe metoodikast ja suundadest, seoste loomisest teiste õpitavate valdkondadega ning avastusõppe võimalikkusest erirühmades.

Tutvustati teemakastide sisu ja õpetaja käsiraamatut. Päev lõppes praktilise tegevusega, järgides avastusõppe metoodika kuldreeglit "kui teen ise, jääb meelde".

Uurimuslik õpe lähtub lapsest, kellel õppimisel peaks olema aktiivne roll, õpetaja on suunaja.

Iga omandatud teadmine peaks põhinema eelmisel ja olema järjepidev ning õppimine toimub mängu kaudu, laste isikupära ja loovust toetades.

Õppepäeval jõuti järeldusele, et lapsed vajavad liikumist, aktiivseid õppemeetodeid ja tähelepanu.

"Oluline on, et laps õpib tegema grupitööd, ise mõtlema, otsuseid vastu võtma ja järeldusi tegema," rääkis Mai lasteaia vanemõpetaja Margarita Kask. "Meie ühiskond vajab noori, kes suudaksid ise mõelda ja teha järeldusi, mitte ainult faktipõhiselt õppida. Siin oleks mõtteainet meie koolide õpetajatelgi." (PP)

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles