Müügihitina troonib Pärnu muul

Silja Joon
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Suveniiri kaupluse müüja Ene Reinik turisti tühja käega minema ei saada, midagi on pakkuda igale maitsele.
Suveniiri kaupluse müüja Ene Reinik turisti tühja käega minema ei saada, midagi on pakkuda igale maitsele. Foto: Silja Joon

Pärnus bussijaama kõrval paiknevas kaupluses Suveniir on sellel suvel kõige paremini kaubaks läinud Pärnu muuli kujutisega tooted.

Sirje ja Kristi Kõresaar on ema ja tütar, kelle Ringi tänava butiik on üle elanud kõik iseseisva Eesti majanduselu tõusud ja langused. Ühtejärgi on tegutsetud 21 aastat.

Kristi harjus ema kõrval poepidamisega varakult. Vahepealsetel aastatel rahvusvahelist ärijuhtimist õppinud ja tosin aastat USAs kaubanduses töötanud naine disainib poepidamise kõrvalt kuuendat aastat Pärnu- ja Eesti-teemalisi meeneid.

Ühelt poolt on see tuline vajadus, sest iga turisti otsiv pilk asub poodi sisenedes riiuleid läbi kammima, et koju viimiseks sobivat nänni leida.

Eesti teemat on palju, aga Pärnu-pärast napib, nendib Sirje. Seepärast hakkasidki ettevõtjad sobivat kaupa ise välja mõtlema. Rahvuslinnust, -lillest ja -kalast natuke kaugemale.

Külakostiks või mälestuseks

“Olime fakti ees, aga mind ennast huvitab see teema ka,” märgib Kristi.

Igal aastal valmistab ta ette temaatilised suveniirisarjad, mida tänavu on neli: Pärnu muul, 1930ndate rannanostalgia, Pärnu vaated ja rahvusteema.

“Mõtled välja, mis endale meeldib, siis loodetavasti meeldib teistelegi,” näitab Kristi kruuse ja kuumaaluseid, seinaplaate, õllekannusid, magnetavajaid, märke ja kleepse.

Esmalt lepitakse kokku meene sihtgrupp, kui vaja, ostetakse kujutise autoriõigus või pildistab Kristi ise. Seejärel mõeldakse, mis ja kuhu. Paar aastat tagasi tehti kaupluse vaateaknale nostalgiline kujundus ja Pärnu muuseumist otsiti selleks puhuks toredaid fotosid 1930. aastate rannamiljööst. Et teema tekitas vastukaja, jätkas Kristi sellega suveniiridel. Nüüdki on maadlevad mehed ja rannas sääri sirutavad naised soomlaste seas kõige kuumem suveniiriartikkel.

Rahvusteema arendamiseks pöörduti Eesti rahva muuseumi poole, et leida kauneid joonistusi Pärnumaa kihelkondade rahvarõivastest.

Kena kruus, millel Pärnu-Jaagupi mees ja naine, või õllekann Mustjala, Muhu või Audru rahvarõivas inimestega on leidnud eeskätt kohalikku vastukaja – sellist on hea viia külakostiks.

Pärnu muul on Pärnu sümbol ja meeneriiuli vaieldamatu müügihitt. Seda ostavad nii eestlased kui välisturistid.

Omamoodi tore leid on Eesti faktidega kruus, kus faktid pani ritta Kristi: turistid armastavad seda kõva häälega ette lugeda ja imestavad, kui jõuavad infoni, et Skype on Eestis leiutatud.

Ainulaadne äri

Suveniiri poe tootekollektsioon on väga suur, ulatudes suveniiridest ehete ja kodu kaunistama mõeldud esemeteni. Välismaal käiakse kaupa toomas kolm–neli korda aastas. Ettevõtjate teekond on viinud neid kaugematele turgudele kui Euroopa omad: Indoneesiast Ameerikani. Poepidajate idee on varustada Pärnu poodi ainulaadse kaubaga, et konkurentidest eristuda.

Kohalikule disainihuvilisele on Suveniiri teise korruse väljapanek nagu mõnus näitusepind, kus Sirje, kes sageli müügisaalis askeldab ja sõbraliku giidina lugusid jutustab, puistab nagu taskust teadmisi kalliskivide, kulla, hõbeda, klaasikunsti, portselani, kristalli ja trendide kohta, mis aina vahelduvad.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles