4. juuni 2002, 19:58
Pärnumaal Reius valmivad esimesed kodumaised ühesed võistluspaadid
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Eesti karikavõistlustel esitlesid ettevõtlusega tegelevad Pärnu endised sõudjad Priit Tasane ja Arne Graumann esimest Eestis valmistatud võistluspaati, mis valmistati Pärnumaal Reius osaühingu Akton Jahtlaevad töökojas.
Eesti esimene võistluspaat on kaheksa meetri ja 30 sentimeetri pikkune ja kaalub 17 kilogrammi.
Kodumaine paat on ehitatud kolmest kihist: süsinikust, kevlarist ja materjalide vahel on vaht. Paadi valmistamisel on kasutatud vaakumvormi.
Uue paadiga võistleb praegu viljandi noorsõudja Martin Graumann, kes võttis sõiduriistaga võidu Emajõe karikavõistlustel.
Ettevõtja Priit Tasase jutu järgi on paadi kuju kopeeritud Jüri Jaansoni paadi pealt, kuid Eestis valmistatud sõiduvahendil on kasutatud erinevaid konstruktsioone ja materjale, mistõttu paat on kolm kilo raskem kui analoogsed Läänes valmistatud võistluspaadid. See on klubi taseme paat, märkis Tasane.
Eesti sõudekoondise treeneri Jaan Tultsi hinnangul on Eestis valmistatud veesõiduk hea klassiga ja küllaltki odav, sellega saab edukalt startida kohalikel võistlustel.
Praegu on valmis saanud kaks paati. Tasase sõnul ootavad paadimeistrid tagasisidet, kuidas sõudjad uue sõiduriista vastu võtavad.
Praegu on katsetajad paadiga rahule jäänud, märkis Tasane. Meie paadil on ajaline eelis keskpäraste paatide ees.
Paadimeistrid vaatavad suve jooksul, kuidas sõiduvahend vastu peab, et tulevikus seda edasi arendada.
Tasane arvas, et 39 000 krooni maksval paadil võib turgu olla Venemaal, sest Pärnumaal toodetud sõiduvahend maksab mujal toodetud sarnastest paatidest umbes 20 000 krooni võrra vähem.