Tammsaare kooli kaheksandikud lustisid Tralli lasteaias

, Vene gümnaasiumi eesti keele õpetaja
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Pärnu Tammsaare kooli õpilased käisid õpetajate päeva Tralli lasteaias õpetamas
Pärnu Tammsaare kooli õpilased käisid õpetajate päeva Tralli lasteaias õpetamas Foto: Erakogu

5. oktoobril, õpetajate päeval külastas neli Tammsaare kooli 8. klassi klassi õpilast oma õpetajaga Tralli lasteaia Nöpsiku rühma mudilasi, et jagada tarkust väikestele, 4aastastele õppuritele.

Idee sündis Nöpsiku rühma õpetajatel Virve Lõhmusel ja Kristina Paštšenkol, kes on põneva kahesuunalise keelekümblusrühma eestvedajad. Rühmas, kus on koos nii eesti kui ka vene kodukeelega lapsed, toimub õppetöö pool päeva eesti ja pool päeva vene keeles.

Traditsiooniliselt keelekümblusõppele on seinad kaetud abimaterjaliga: piltide, skeemide, vajaliku sõnavaraga, ainult ühe erandiga – kogu sõnavara on kahes keeles. Õpetaja Virve räägib lastega vaid eesti keeles, aga õpetaja Kristina vene keeles.

Põnevas õppeprotsessis osalesid Tammsaare kooli õpilased Julia Toomsalu, Katarina Reponen, Susanna Lavrenova ja Artur Anikiitsuk. Koos oma õpetaja Roza Felliga olid nad ette valmistanud umbes tunniajase tegevuskava.

Et mudilastel lõbusam oleks, riietas Susanna ennast klounikostüümi. Noored õpetajad tantsisid ja laulsid lastega tuntud laulumängu "Kes aias?", koos loeti liisusalmi "Põsele pai".

Mudilased pandi lühikeseks ajaks oma laudade taha istuma, et rääkida sügisest ja selle andidest. See oli väikestele uus kogemus, sest tavaliselt toimuvad kõik kõnelemised ja jutud vaibal istudes. Õpetaja Arturi eestvedamisel joonistati ja kleebiti, mille tulemusel valmis igaühel tore sügispilt.

Lapsed said mälestuseks kaela medaljoni. Üritus jäädvustati naerusuise ühispildiga. Lahkudes jagasid pisemad õppurid kallistusi ja tänusõnu oma uutele õpetajatele-mängusõpradele.

Hiljem muljetasid noored õpetajad koolis rõõmudest ja hirmudest. Selgus, et kõige rohkem kardeti, et lapsed ei kuula neid või kuidas neile tegevusjuhendeid selgitada. Tegelikult olid mudilased väga usinad, rõõmsameelsed ja tähelepanelikud. Kõik neli olid valmis kohe tagasi minema, Katarina kas või kogu päevaks. Kui neil õnnestuks järgmisel aastal uuesti minna, teeksid nad rohkem liikumismänge ning korraldaksid kindlasti ühe tunni õues.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles