Skip to footer
Saada vihje

Koolinoortel valmib muusikal

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Ühisgümnaasiumi noored loovad ise muusikali, mille idee sai alguse kolme neiu soovist teha oma aastatöö maailmakuulsate tüdrukutebändide lauludest.

Pärnu ühisgümnaasiumi 155. aastapäeva tähistatakse 19. novembril vilistlaspeoga Endla teatris. Teist korda kooli ajaloos on noored otsustanud selleks puhuks lavale tuua muusikali.

Valminud muusikali on kavas etendada linnarahvalegi. Kõik on oodatud Kooli tänava koolimajja teisipäeval, 8. novembril kell 18.

Seekordne lavastus sai alguse eelmisel õppeaastal Kärt Valgenbergi, Karmen Ottepi ja Lee Küti soovist teha aastatööks maailmakuulsate tüdrukutebändide lauludest video. Mõte aga arenes ja varsti olidki neiud kokku pannud tulevase muusikali süžee, loonud karakterid ning otsinud laulud, mis sobisid süžeega ja mida nad ise väga soovisid laulda.

Osa laule tuli tüdrukutel tõlkida, osa olemasolevaid tõlkeid ümbergi kirjutada. Muusikalile kirjutas dialoogi neidude klassiõde Hanna Sults.

Lavastusmeeskonda kuuluvad Meelis Sarv, Marko Sassjan, Janek Kivi ja Kadri Keskküla.

Muusikali pealkirjaks kujunes “Kuulsuse kannul”. See räägib kooliõpilastest koosnevast tüdrukutebändist Nose Down Moose (NDM), mis on ootamatult saavutanud üle-eestilise tuntuse. Ent siit saavad alguse intriigid. Kuidas suhtuvad värsketesse kuulsustesse klassikaaslased ja õpetaja? Ja kuidas mõjub saavutatud tuntus omavahelistele suhetele?

Kogu truppi kuulub 17 õpilast. Proovidega alustati juba augustis.

Kadri Keskküla. / PP

Kadri Keskküla, Pärnu ühisgümnaasiumi muusikaõpetaja:

Õpetajana pean ütlema, et selline õpilaste kooslus on iga õpetaja unistus: nii ühtehoidvat, energilist, kohusetundlikku, üksteist toetavat, kaasa mõtlevat, probleemidele oma lahendusi pakkuvat kooslust annab otsida.

Vägisi kipub pähe mõte, et muusikali lavastamine peaks olema kooli õppekavas. Millise tegevuse käigus veel saaks korraga arendada nii paljusid riiklikus õppekavas ette nähtud pädevusi?

Olles muusikaõpetajana varemgi mitu korda koolimuusikale ette võtnud, näen erinevust varasemate põlvkondade ja praeguste noorte vahel: tänapäeva koolinoortele on oluline, et nad saaksid ise tekstid luua, kujundada karakterid ja süžee – olla igati kaasatud algusest lõpuni.

Usun, et niisugust indu ei oleks tekkinud, kui oleksime proovinud lavale tuua mõne olemasoleva muusikali. Just iseenda loovuse rakendamine on kõiki motiveerinud ja loonud trupisisese keemia.

Kommentaarid
Tagasi üles