Pärnakas istus purjus juhi asemel ise rooli

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Et reisijad saaksid rahulikult piiripunktis asendusbussi oodata, istus pärnakas Triin Kibur ise bussirooli.
Et reisijad saaksid rahulikult piiripunktis asendusbussi oodata, istus pärnakas Triin Kibur ise bussirooli. Foto: Migle Nael

Nädalavahetusel peatas politsei 20 kilomeetrit enne Läti piiri purjuspäi sõitnud bussijuhi. “Selgitasin politseinikule, et mul on bussijuhiluba ja ma võin piirini ise sõita,” meenutas reisijate sekka sattunud pärnakas, kes seepeale istus ise rooli.

Laupäeval kell 15.01 sai politsei teate Ikla suunas liikunud ohtliku sõidumaneeriga bussist, mille juht tekitas liiklusohtlikke olukordi ja pidurdas järsku. “Läksin Pärnus Tallinna–Riia bussile, olin teel Kaunasesse,” rääkis pärnakas Triin Kibur, kes tundis kohe sõidu alguses, et midagi oli valesti. “Bussijaama lähedal kurvis sõitis juht tagumiste ratastega üle äärekivide. Tema sõidustiil oli äkiline,” tõdes Kibur ja lisas, et märkajaid oli teisigi, sest kaassõitja kõne peale pidas politsei bussi umbes 20 kilomeetrit enne Ikla piiripunkti kinni ja viis juhi politseibussi. “Ma arvan, et me olime istunud seisvas bussis kuskil 30 minutit, kui politseinik tuli sisse ja ütles, et me ei saa edasi sõita, sest bussijuht on joobes.”

Seda kuulnud, proovisid reisijad helistada Ecolinesi bussifirmasse uurimaks, mis edasi saab. “Mõni neist sai ettevõtte kätte, teised mitte. Valitses segadus, sest arusaadavalt ei tulnud firmaltki kohe vastust,” lausus Kibur, kel seejärel turgatas pähe mõte ise rooli istuda. “Selgitasin politseile, et mul on bussijuhiluba ja võin piirini ise sõita. Esmalt seetõttu, et buss seisis üsna keset teed ning autod ja rekad tegid möödasõite. See ei tundunud eriti turvaline. Teisalt selleks, et reisijatel oleks mugavam oodata uut bussi soojas Ikla piirihoones, kus saab käia tualetis, osta süüa-juua,” rääkis Kibur, kes sai bussi juhtimisõiguse 2014. aastal. “Töötasin Taanis õpetajate seminaris ja seal korraldasime igal aastal õppetööd eri riikides, mistõttu oli bussijuhte vaja,” seletas ta, miks ta bussijuhiloa tegi.

Tagasi üles