Saada vihje

Nelja riigi noored õppisid noortekampaaniaid tegema

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Artikli foto
Foto: logo

Kloogaranna noortelaagrisse kogunesid aktiivsed noored neljast eri riigist eesmärgil jagada omavahel kogemusi, mida on saadud noortevaldkonnas ja saada uusi kogemusi, et tulevikus olla veelgi edukam, edendades noorteosalust.

Rahvusvahelise demokraatiaprojekti „Life, Media and Participation - Youth in Baltic Sea Region“ raames korraldatud seminar toimus 20. septembrist kuni 24. septembrini. Seminarile olid tulnud noored neljast riigist: Eestist, Lätist, Rootsist ja Taanist. Eestit esindasid Pärnu linna noortekogu ja Hiiumaa noortekogu. Seminari peamine eesmärk oli kokku tuua eri rahvuste esindajad ja jagada kogemusi, mida on saadud noortevolikogudes ja teistes noorteühendustes tegutsedes, et nii avardada arusaama demokraatiast ja aktiivsest osalusest oma kogukonnas ning kampaaniate elluviimise võimalustest. Projekt viiakse ellu programmi Euroopa Noored toetusel.

Esimesel päeval saabuti Tallinna, kus pärast tutvumist korraldati nn linnaralli, mille raames anti nelja- kuni kuueliikmelistele gruppidele 20 ülesannet, mida tuli Tallinnas teha, ja jäädvustada fotona. Pärast edukat tutvumist Tallinnaga sõideti esimese päeva õhtul Kloogaranda, kus järgnevalt hakkasid toimuma ettevalmistused neljandal päeval toimuvale „välkkampaaniale“ Tallinnas.

Osaleja Rootsist tõdes teise päeva hommikul: „Minu esmased kogemused seoses Eesti ja eestlastega on väga positiivsed, sest Eesti on looduskaunis riik roheliste metsadega ja eestlased võtavad sind kiiresti sõbraks.“

Teine päev oli eelkõige sisend mõistmaks, mida kujutab endast tegelikkuses üks (noorte)kampaania. Noortele väga meeltmööda kujunenud kampaanianäiteks toodi Eestist heakorraaktsioon „Teeme ära“, mis sai alguse kahe mehe kohtumisest ühes kohvikus. Tiina Urm, kes on (nüüdseks on ta Let´do it World aktsiooni tiimis) „Teeme ära“ aktsiooni kommunikatsioonijuht, selgitas noortele, kuidas kahe mehe vestlusest kohvikus kasvas välja heakorraaktsioon, mida korraldatakse 2012. aastal juba 96 riigis ning millest võtab osa viis miljonit inimest.

Noored tegid kolmandal päeval spetsiifilisemaid ettevalmistusi kampaaniaks. Esmalt alustati grupitööga, et leida peamised valdkonnad, millega tahetakse arendada oma kogukonna heaolu. Pärast grupitööd selgitas (oma ala ekspert) Kair Käsper noortele mõiste „sotsiaalmeedia“ laiapõhjalist sisu. Neiu Taanist ütles pärast sotsiaalmeediaga taaskord tutvumist järgmist: „Ma mõtlesin alati, et ainult „näoraamat“ ja „videotuub“ on näited sotsiaalmeediast, kuid tänane päev muutis mu arusaama sotsiaalmeediast.“

Samuti said noored osaleda töötubades: video, loovkirjutamise ja avaliku esinemise/draama töötoas.

Neljandal päeval alustasid noored tööd oma kampaaniaga, mida arendati juba eelneval päeval valitud töötoas. Kloogarannas tehti veel viimased kampaania ettevalmistused ning siis sõideti pealinna, et neid esitleda linnarahvale „välkkampaaniana“.

Tulemused olid noorte väitel üllatavad. Mõned linnainimesed ehmatasid kampaaniate tõttu, samas kui teised olid positiivselt meelestatud ja väga sõbralikud. Ühe grupi „välkkampaania“ esitlemine sisaldas linnas ringikäimise koos lõbusate loosungitega, analüüsimise käigus tuli välja, et just see kampaania „raputas“ pealinlasi kõige enam.

Õhtul külastati Lennusadama muuseumit, mis jättis noortele kustumatu mulje.

Viimasel päeval tehti kõigi nelja põneva päeva kohta kokkuvõtted. Noored said võimaluse gruppides arutada, kuidas pikaajalises projektis edasist koostööd teha ja millised on iga grupi järgmised tegevused kohalikul tasandil.

Noored jäid seminariga väga rahule, said palju värskeid ideid, motivatsiooni, et lähitulevikus oma kodukandis kaasata ka teisi noori osalema demokraatlikes protsessides ning kutsuda neid üles aktiivselt osalema ja kaasa rääkima/mõtlema noori puudutavates ühiskonnateemades.  Saadi teadmisi, praktilisi kogemusi kampaania läbiviimisel ja selle kallal töötamisel, arendamisel. Muidugi saadi uusi sõpru, kellega tulevikus koostööd teha.

Rahvusvaheline seminar oli projekti „Life, Media and Participation - Youth in Baltic Sea Region“ esimene samm, alates oktoobrist 2012 kutsutakse kõikides partnerlinnades kokku kohalikud ümarlauad, kuhu oodatakse nii noori, otsustajaid kui ka poliitikuid, et arutada noori puudutavate oluliste teemade üle. Seejärel viiakse ellu praktilisi koolitusi, mis toetaksid noori kampaaniate väljatöötamisel. 2013. aastal jagatakse taaskord nelja riigi noorte kogemusi kampaaniate elluviimisel, püütakse leida säravamad kampaaniad ja analüüsida nende edu võtit.

Märksõnad

Tagasi üles