Ühisgümnaasiumis võistlevad tehnikahuvilised

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: Veste Roosaar
Copy
Robootika- ja tehnoloogiapäevadel 2011 meisterdasid õpilased ujuvvahendeid, mida saaks robotitega juhtida.
Robootika- ja tehnoloogiapäevadel 2011 meisterdasid õpilased ujuvvahendeid, mida saaks robotitega juhtida. Foto: Mart Kuuskmann

Täna ja homme kogunevad 7.–9.klassi õpilased neljas Eesti linnas robootika- ja tehnoloogiapäevadele, Pärnus toimub ettevõtmine traditsiooniliselt ühisgümnaasiumis.

Pärnu ühisgümnaasiumis, Tallinna reaalkoolis, Tartu Kivilinna gümnaasiumis ja Narva humanitaargümnaasiumis saab kokku ligi 120 noort, kellel on huvi tehnoloogia vastu, et mitmesuguste võistlustega oma teadmised proovile panna, teavitas Tiigrihüppe sihtasutuse koolituse valdkonna juht Ave Lauringson. Klassikaliselt on ülesannete osaks robootika.  

Sellel aastal on ürituse peateema „Paber ja struktuurid“, mida uuritakse nii “Sõida tomat lömmi!” võistluse, “Pakendi” probleemülesande kui ka “Paberist pilvelõhkuja” ehitamise kaudu.

„Varasemalt oleme ülesannete püstitamisel seadnud eesmärgiks millegi suure valmistamise. Näiteks eelmisel aastal ehitasid lapsed veesõidukeid ja panid need kolme meetri pikkust distantsi läbima. Sel aastal läheneme tehnoloogiale materjalipõhiselt ja koostasime ülesanded nii lihtsat vahendit kasutades, nagu seda on paber,“ rääkis tehnoloogiapäevade projektijuht Katrin Rekor.

Teaduspäevade eesmärk on populariseerida põhikooli õpilaste hulgas teadust ja äratada neis insenertehnilist ning reaalteaduslikku huvi, arendada meeskonnatöö oskusi ja avaliku esinemise kogemust. Ürituste käigus esitatud probleemülesanne loob eelduse teoreetiliste teadmiste rakendamiseks praktilises tegevuses.

„Tiigrihüppe sihtasutuse eesmärk on arendada laste ja õpetajate tehnoloogiaalaseid oskusi,“ selgitas Lauringson. „Tehnoloogiapäevadel pakutavad ülesanded kinnistavad praktilise tegevuse kaudu kõige paremini laste teadmisi tehnoloogia valdkonnas. Samuti võiksid meeskondade juhendajad saada inspiratsiooni igapäevase õppetöö laste jaoks atraktiivsemaks muutmiseks.“

Tagasi üles