Samas tuleb sellest aru saada, sest kuidas võtta elu, mida nutitelefoni libistav postmodernistlik eestlane uneski ei oska näha, ja lavastada-mängida see selliseks, et toosama inimene oleks valmis hetkekski teistsugust reaalsust aistima?
Kuidas edasi anda vana neegrinaise kehakeelt, miimikat või hääletooni nii, et see kõik tunduks tõeline, mitte ülepaisutatult stereotüüpne? Või mismoodi tuua mõni meeter savanni moodsate seadmetega varustatud (olgu neetud väljapääsu märkivad rohelised tulukesed!) teatri blackbox’i?
Katariina Undi tagasitulekust püünele on (teatri)ajakirjanduses räägitud palju, kuigi on keeruline aru saada, mis naasmisest me räägime, kui näitlejanna on kogu aeg VAT teatris imelisi rolle teinud. Tuletagem meelde kas või Marko Matverega kahasse mängitud „Ingel, ingel, vii mind taeva“.
Lavastusega „Nisa“ on Unt loonud uue teatrikeele, millesse on põimitud ideaalselt plastiline kehakeel, tugev visuaalia ja uskumatu võime tabada karakteri kõige mõjuvamaid jooni.
On tunda, et Nisa on näitlejale endale väga oluline roll ja lavastus äärmiselt isklik. Sellest annab juba tunnistust etenduse proloog, milles Unt räägib rollitult teekonnast, teelolemise askeesist ja päralejõudmisest. Ta kõneleb loobumisest, tugevusest, aga ka sellest, et tegelikult pole tähtis, kuhu rännata, sest iga teekonna lõpus oled vaid sina ise.
Sellest võib järeldada, et Nisa loomine on olnud teekond, mille jooksul näitlejal on tõenäoliselt tulnud iseendaga silmitsi seista. Koostöös lavastaja Aare Toikkaga on aga pea võimatuga hakkama saadud ja lavale toodud miski, mida me ei tunne ega tea. Loodud on maailm, kus naised kaotavad oma süütuse lapseeas, lapsed varsti pärast sündi, aga jõudu end ikka ja jälle püsti ajada mitte kunagi.