Mitsubishisid, sealhulgas elektriautot i-Miev müüva Silberauto kliendinõustaja Ragner Saard väidab, et esinduse prooviauto on 8000 kilomeetrit probleemideta vastu pidanud.
Automüüja näeb head elektritakso ideed
“Sama võib öelda nende ligi 40 elektriauto kohta, mis Kred-Exi toel aprillist augustini Pärnumaa sotsiaaltöötajatele osteti,” kinnitab Saard.
Pool elektriauto hinnast maksti heitgaasikvoodi müügist saadud rahaga, teise poole finantseeris riik ja nii muretseti Eesti sotsiaaltöötajatele 500 i- Mievi. Teine 500 elektriautot pandi poole hinnaga ehk KredExi toeta 14 900 euro eest vabamüüki ja neid on Eestis kaubaks läinud 100 ümber.
“Täishinnaga osta on i-Miev mõistagi kallis, aga poole hinna puhul tuleks mõelda sellele, et kütus ei maksa ju peaaegu midagi. Aku garantii on viis aastat ehk 100 000 kilomeetrit ja siis peaks end täielikult ära tasunud autol veel 80 protsenti jõuallika võimust alles olema,” arutleb Saard. “Kui veel võrrelda nelja rattaga mopeedi samas suurusjärgus hinnaga …”
Saard möönab, et läbisõit ühe laadimisega võiks i-Mievil loomulikult suurem olla kui praegune kuni 130 kilomeetrit, millest põhjas soojapuhur veel peaaegu poole kustutab, aga elektriautondus areneb hoogsalt ega ole kahtlust, et peagi puhuvad uued tuuled.
Pärnu linnas on praegu viis kiirlaadijat: Ringi–Kalevi nurgal, Suurejõe Selveri juures, Riia maanteel Silberauto ja Tallinna maanteel Olerexi juures ja Rohelisel tänaval. Maakonnas on kiirlaadijad, kus maksimaalselt 30 minutiga 80 protsenti akust täis saab, Tõstamaal, Kilingi-Nõmmel, Halingas ja Vändras. Ja vähemalt praegu saab neis kõigis laadida sentigi maksmata.
Saardil on elektriauto eeliste näitamiseks välja pakkuda põnev idee. “Võiks teha elektriautodega taksofirma!” avaldab ta. “Paneks taksiks kolm–neli eurot ots ükskõik kuhu Pärnus ja Paikusel. Arvatavasti eelistaks rahvas seda praegustele hullumeelsetele taksohindadele ja elektritakso, millel kütusele ju raha ei kulu, majandaks end kenasti ära. Tuled sõidust, torkad pistiku seina, ilmub kunde, annad pedaali.”