Eesti põllumajandus-kaubanduskoda (EPKK) omistas Häädemeeste mineraalveele pääsukest kujutava Tunnustatud Eesti Maitse märgi.
Häädemeeste mineraalvett ehib pääsukesemärk
Tegemist on päritolu- ja kvaliteeditähisega, mis antakse kodumaisest põhitoorainest Eestis valmistatud kvaliteettoodetele.
Konjunktuuriinstituudi tänavu aprillis avaldatud uuringu järgi on EPKK antavad pääsukesemärk ja ristikumärk Eestis kasutatavatest toidumärgistest kõige tuntumad ja aitavad toodetel tarbijatele paremini silma paista.
Sel kevadel Häädemeestel samanimelise mineraalveetehase avanud osaühingu Keisri Köök juhi Alar Kullisoni sõnade järgi on ettevõttel EPKK tunnustuse üle väga hea meel.
„Kui aastakümneid tagasi Häädemeestel mineraalvett toodeti, ei olnud pääsukesemärki veel olemaski, seda enam on hea meel, et vanad head maitsed on tänapäeva Eestis hinnas,“ märkis Kullison. „Seda kinnitavad ka tarbijad, sest meie mineraalvee austajate hulk kasvab iga päevaga.”
Häädemeestel toodetakse kolme liiki joogivett: mineraal-, laua- ja looduslikku, valikus on poole- ja üheliitrised pudelid.
Häädemeeste mineraalvesi, mida ammutatakse 610 meetri sügavusest puurkaevust, on tüübilt kloriidne kaltsiumi-naatriumiline, mineralisatsiooniga 3,4–3,5 grammi liitri kohta. Vee karboniseerimiseks kasutatakse AGA toidugaase.
Pool aastat tegutsenud mineraalveetehasesse investeeris Keisri Köök 1,5 miljonit eurot. Villimisliini ostul toetas ettevõtet põllumajanduse registrite ja informatsiooni amet 298 000 euroga, mis kattis liini soetuskuludest pool.
Mineraalvee villimisega laiendas firma oma senist tegevusvaldkonda, Eesti supermarketitele sushi tootmist.