Meenuvad eksperimendid vangide ja vangivalvurite rollimänguga. Kui piisavalt kaua mängida, hakkavad ”valvurid“ arvama, et neil ongi õigus ”vange“ karmilt kohelda, aga ”vangid“ võtavad väikest järeleandmist suure heateona. Valeri Korb ongi hea mees, lõpuks võttis ta lausa kaheminutilisi vaheaegu ja istung ei kestnud mitte 23 tundi järjest, vaid ainult 13 tundi. Tuleva aasta riigieelarve liigub kõigele vaatamata vastuvõtmise suunas.
Minult kui kauemaaegselt Toompea-asukalt on küsitud, miks see lõputute vaheaegade võimalus õigupoolest kodukorras sisaldub ja kas seda pole üritatud muuta. Vaheajakometi lõpetamine riigikogu töökorra seadusega on jutuks olnud õige mitmes riigikogu koosseisus, kuid iga kord on sellest loobutud.
Kaalutud on riigikogu juhatajale otsustusõiguse andmist, kas vaheaja võtmine on põhjendatud või mitte. Venitamise puhul võiks ta sel juhul vaheajast keelduda. Teine võimalus on piirata ühe fraktsiooni õigust ühe eelnõu muudatusettepanekute hääletamisel vaheaegu võtta kindla kordade arvuga.
Näiteks, kui riigieelarvele on tehtud sada muudatusettepanekut, saab Keskerakond need kõik hääletusele panna, kuid kuni kümme minutit vaheaega võtta saab ainult kümne hääletuse eel. Kui venitamisega otsustaksid liituda ka sotsid, on neil omakorda võimalus kuni kümme vaheaega võtta.
Kuid, nagu öeldud, iga kord on lõpuks otsustatud, et pole vaja – olgu opositsioonil see ekstreemne venitamisvõimalus, mõnikord tuleb ära kannatada.
Pealegi opositsiooni ja koalitsiooni rollid demokraatias vahetuvad.
Praeguse venitamistaktika teeb eriliseks see, et see on laiendatud ühelt eelnõult kogu riigikogu tööprotsessi pidurdamisele ja lühikese aja jooksul on peetud koguni neli ööistungit.