Uue aasta teisel päeval jõuti lõpuks nii kaugele, et algasid lennufirma Estonian Airi juhtkonna ja Eesti liinilendurite assotsiatsiooni esindajate läbirääkimised. Kõneluste tulemusest sõltub tõenäoliselt rahvusliku lennukompanii ellu jäämine.
Juhtkiri: Estonian Air: õhku veel on, aega napib
Millest on siiani jutt käinud, ei taha kumbki osapool öelda ja see on üpris imelik.
Estonian Air pole mingi suvaline firma, vaid seda on peetud Eesti Vabariigi üheks visiitkaardiks. Estonian Air on nende aastate jooksul olnud alati midagi enamat kui pelgalt õhureisijaid vedav lennundusettevõte.
Oletatavasti on probleem praegu selles, et Estonian Airi juhtkond on pakkunud pilootidele varasemaga võrreldes nii nirusid tingimusi, et sellisele leppele allakirjutamine käiks au pihta.
Riiklik lepitaja soovis eile saada enam selgust, milles on mured ja probleemid, ent kohtumine jäi ära, sest pooled loodavad ise kokkuleppele saada.
Kahe pankrotistunud lennukompanii kogemusega Estonian Airi praegune juhatuse esimees Jan Palmér võis olla kindlasti ebameeldivalt üllatunud, et piloodid tööandja surve all ei paindunud.
Läbirääkimistel eeldatakse mõlemalt poolelt järeleandmisi. Pilootidele ei pakuta enam 2008. aastale vastavat kollektiivlepingut, sest see poleks Estonian Airile jõukohane. Teisalt peaks oma positsiooni paindlikumaks muutma firma juhtkondki, sest pilootide näljapajuk pole kindlasti lahendus.
Estonian Air võib vajada 50-70 miljonit eurot, seega pole lähiaastatelt oodata midagi roosilist. Nii tõusebki küsimus, mis on lõpuks otstarbekam, kas õudne lõpp pilootide streigiga või jätkuv lõputa õudus Estonian Airi ebamäärase tuleviku taustal. Kokkuleppest pilootidega sõltub, kas Estonian Air jääb või kaob. Asjatundjad on soovitanud pankrotti ja alustamist puhtalt lehelt. Piloodid on optimistlikumad.