Maarjamaa risti kavaleri kott kadus pakihoiust
Täiendatud!

Pertti Pyhtiläl läks Pärnu bussijaama pakihoiust kaduma sarnane reklaam-kandekott.

FOTO: Ajakiri Keskisuomalainen

Oma suvepealinna tuttavaid külastanud Pertti Pyhtilä viis esmaspäeval Pärnu bussijaama pakihoidu kaks kotti, kuid tagasi sai vaid ühe.


Presidendilt Eesti-Soome kultuurisuhete edendamise eest Maarjamaa risti V klassi teenetemärgi pälvinud estofiil Pyhtilä andis oma kaks kotti bussijaamas OÜ Bussireiside pakihoidu (tuntud Cargobusi nime all) kell 14 ja sai vastu kviitungi. “Kui ma kella 18 paiku järele läksin, anti mulle sealt viimane kott, mis oli,” rääkis mees.

Uurimise peale sai Pyhtiläle selgeks, et mõne aja eest olevat seal käinud üks napsine mees, kellele ta kott anti. Too mees oli oma koti jätnud pakihoidu päev varem kaheks päevaks. Paki päevaks hoiuleandmine maksab kümme krooni ja kaheks päevaks 20 krooni. Et mehe kviitungil oli summaks 20 krooni, andis teenindaja talle kaks kompsu. Ja võõra koti võtnu ei protestinud säärase eksliku kingi vastu karvavõrdki.

Pyhtilä hindab kadunud koti sisu väärtuseks vähemalt 1000 eurot, muu hulgas olid selles sülearvuti ja koduvõtmed. Kaotuse tõttu tühistas ta samaks õhtuks tellitud laevapileti ja jäi Pärnusse.

Koti sisu järgi saanuks Pyhtilä sõnutsi kerge vaevaga kindlaks teha selle õige omaniku ja tolle telefoninumbri. “Aus mees oleks võinud juba helistada,” tõdes ta teisipäeval.

Politseigi käis sündmuskohal ja pakihoiu klienditeenindaja mäletas võõra koti võtnud meest. Pyhtilä kirjutas teisipäeval avalduse politseile.

Mees lubab koti leidmisele viiva vihje eest vaevatasu. Infot võib anda kas politseile või aadressil pyhtila@iki.fi.

OÜ Bussireiside pakihoiu töötaja põhjendas koti valele inimesele andmist inimliku eksimusega. Vale koti saanud mehe kviitungil oli märgitud 20 krooni ja kuna hoiuruumis oli järjekord, andis teenindaja kiirustades kviitungil märgitu kõrval asunud koti automaatselt samuti kaasa.

Eksimuse ilmsikstulekul andsid pakihoiu töötajad sellest kohe teada Elmari ja Pärnu raadiole, et ehk raadio kaudu kõlav kuulutus võõra koti saanud mehe südametunnistuse äratab.

OÜ BussiReisid juhatuse liige Ruth Suvi sõnutsi vabandab firma kliendile osaks saanud ebameeldivuste pärast. “Kinnitan, et meie jaoks on esmatähtis klientide heaolu ja teeme omalt poolt kõik, et asi saaks positiivse lahenduse kõigi osapoolte jaoks,” lubas ta. “Loodan siiralt, et Eestimaal leidub ausaid inimesi ning kadunud kott leiab tee oma õige omanikuni.”

Tagasi üles