Viimasel ajal on sagenenud tarbijate pöördumised tarbijakaitseameti poole seoses reklaamlehtedes olevate kampaaniatoodete puudumise või otsalõppemisega, mille näol on tegemist tarbija suhtes eksitava ja ebakorrektse käitumisega.
Kauplejad eksitavad tarbijaid kampaaniatoodete reklaamiga
Pöördumistes kurdavad inimesed, et reklaamitav kaup pole poodidesse lubatud ajaks müügile jõudnud või on see kampaania esimestel päevadel või lausa esimestel tundidel läbi müüdud.
Tarbijakaitseameti kontroll kliendilehtedes pakutavate toodete olemasolu kohta poodides näitas, et paljusid reklaamides lubatud kampaaniatooteid ei olnud mitme suure jaeketi kauplustes müügil. Kontrolli tulemusel saatis amet märgukirjad kokku üheksale kauplusele üle Eesti.
Tarbijakaitseamet tuletab ettevõtjatele meelde, et kui tarbijatele on edastatud teave, et kaup on soodushinnaga müügil konkreetsel ajavahemikul, siis peab kaupleja olema võimeline reklaamitud hinnaga kaupa müüma kuni sooduskampaania lõpuni. Vastasel juhul on tegemist ebaausa kauplemisvõtte kasutamisega, mis on tarbijakaitseseaduse rikkumine ja seega karistatav.
Ühtlasi on tarbijakaitse igapäevase järelevalve käigus täheldanud, et erinevaid kampaaniateabega tooteid müüakse edasi ka pärast kampaania lõppu. Näiteks on tootel suures kirjas teave, mis on kampaania peaauhind. Oluliselt väiksemas kirjas ja lugeja vaateväljast väljas on tootel aga teave kampaania lõppemise kohta.
Kui teave kampaania kestuse kohta on võrreldes muu teabega müügipakendil oluliselt väiksemas kirjas, siis ei ole see tarbijale tavatähelepanu juures kergesti märgatav. Nii võib tarbija alles pärast ostu tegemist avastada, et kampaania on lõppenud.
Tarbijakaitseamet rõhutab, et kaupleja peab kampaaniatoodete müügil pärast kampaania lõppu lisama poes nende toodete juurde sellekohase kergesti märgatava sildi.
Tarbijakaitseamet jätkab selliseid kontrolle edaspidigi ja määrab vajadusel ettevõtetele rikkumiste eest karistused.