Turundus on vestlus, mis iialgi ei lõpe

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Anne Muldme, Kristjan Seema, Tauno Loodus ja Pille Seppar turundaja rolli üle arutamas.
Anne Muldme, Kristjan Seema, Tauno Loodus ja Pille Seppar turundaja rolli üle arutamas. Foto: Urmas Kamdron

Parimad turundajad on kombineeritud oskustega multitalendid, turundus ise aga lõppematu vestlus, tõdeti kontserdimajas toimunud Pärnu turunduskonverentsil.

Kümne aasta taguse ajaga võrreldes on turunduses ja turundaja rollis palju muutunud. “See oli päris teistsugune aeg. Kampaaniatel oli kindel sesoonsus: aastas tehti neli suurt kampaaniat, planeeriti uhkelt meediat, rahaga poldud kitsi, prooviti uusi võimalusi,” meenutas EMT turunduskommunikatsiooni osakonna juhataja Anne Muldme.

SEBi turunduse ja kommunikatsiooni divisjoni direktor Kristjan Seema lisas, et tollal käis meediaplaneerimine konkreetsete mudelite järgi ja vähem pöörati tähelepanu sellele, kuidas tulemusi hinnata. “Kui võrdleme kriisile eelnenud ja järgnenud aega, siis raha vähenemisega tuli turundusjuhtidel rohkem turundusplaane põhjendada. Juhtkond või tellivad üksused esitasid rohkem küsimusi ja turundaja pidi oma tegevusi paremini planeerima,“ rääkis ta.

Märksõnad

Tagasi üles