Hinnaerinevusi avastati 35 kaupluses

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy

Tarbijakaitseamet võrdles mais järjekordselt kaupluste saali- ja kassahindu. Kontroll näitas, et hinnad erinesid ligi 42 protsendil kauplustest ning et pea võrdselt eksisid kauplejad nii tarbija kahjuks kui kasuks.

Kokku kontrollisid inspektorid 84 müügikohta üle Eesti. Seekord keskendus kontroll suurematele kauplusekettidele, kus on ka varem rohkem rikkumisi olnud. Eksimusi tuvastas amet 35 kaupluses 63 tootel. 32 toodet muutusid kassas tarbija jaoks kallimaks, 31 toodet aga odavamaks kui saalis, teatas amet.

“Sedavõrd kõrge hinnaerinevuse protsent on ilmselgelt märk süsteemi nõrkusest ja mittetoimimisest ning vastutuse selle eest peavad võtma ettevõtete juhid, mitte müüjad ega saalitöötajad, keda reeglina süüdlaseks üritatakse teha. Tarbijakaitseameti hinnangul peaksid olukorra parandamisele jõuliselt kaasa aitama nii kaupmeeste liit kui ka turuosalised ise,” ütles tarbijakaitseameti peadirektor Andres Sooniste.

Märksõnad

Tagasi üles