Pärnus püütakse kiirendusvõistlusel uusi rekordeid

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: Raido Keskküla
Copy
Pärnu lennuväljal astub teiste sõitjate seas võistlustulle tänavune drifti meistrivõistluste liider Taavi Toomara.
Pärnu lennuväljal astub teiste sõitjate seas võistlustulle tänavune drifti meistrivõistluste liider Taavi Toomara. Foto: Pille Rõivas

Homme Pärnu lennuväljal „Speedest Dunlop Nightrace’i“ 10. aastapäeval asuvad teiste sõitjate seas võistlustulle tänavune drifti meistrivõistluste liider Taavi Toomara ja võimas kiirendusvõistleja Ilmars Zausajevs Lätist.

Viimastel aastatel driftivõistlustelt kodu- ja välismaal tuntud Taavi Toomarale ei ole kiirendusvõistlused võõrad – enne driftimaailma sisenemist osales ta kiirendusvõistlustel, kus tema autoks oli esiveoline Honda, millega osales ka ringrajavõistlustel, teatasid võistluse korraldajad.

Toomara osales „Speedest Dunlop Nightrace’il“ eelmiselgi aastal, tema võistlusklassiks on Street Modified. „Kuigi mu praegune BMW 2002 on ehitatud ja seadistatud eelkõige külg ees driftiradadel sõitmiseks, tahaks teada, kui kiiresti see kiirendusrajal sel aastal sõidab. Kurvidele vahelduseks on päris tore ka lihtsalt otse sõita. Siiski peab tunnistama, et tahaks tänavu sõita kiiremini kui mullu,“ kommenteeris Toomara.

Eelmisel aastal sõitis Toomara „Speedest Dunlop Nightrace’il“ tänavarehvidega, mistõttu üle 12sekundilise sõiduajaga ta rahule ei jäänud. Aga lõppkiirus oli hea ja tänavu loodab ta sobivate võistlusrehvidega sõita sekund kiiremini.

Lätlane Ilmars Zausajevs on Eesti radadel hästi teada ja tuntud võistleja, kes juba 2007. aastal võttis osa Eesti meistrivõistlustest. Viimastel aastatel võtab ta Eestis toimuvatest võistlustest osa vaid kord aastas, osaledes „Speedest Dunlop Nightrace’il“.

Outlaw-klassis võistlev Zausajevs on kõva vastane, sest ta on aastatega omandanud palju kogemusi ja kindla närvi. Samuti on ta võistlusauto Audi Carbon Destroyer saanud võimsust juurde, nelikveolise Audi võimsus on 1200 hobujõudu. Kuigi tema isiklik rekord veerandmiilisel distantsil on 8,8 sekundit, mis jääb sekundiga praegusele Eesti rekordile alla, ei tasu teda alahinnata – ööpimeduses peetav võistlus pakub uute rekordite sünniks parimaid tingimusi.

Kahtlemata on võistluse oodatuimad hetked need, mil lüüakse üle varasemaid rekordeid ja seda sihivad paljud võistlejad. Outlaw-klassis võistlev Veljo Einberg püstitas kaks nädalat tagasi uueks Eesti rekordiks 7,836 sekundit. Kristjan Käbi ja Juhani Kautto olid uuele rekordile üsna lähedal, sõites Haapsalus 7,9 sekundit. Käbi kinnitusel autol võimsus jagub, et „Speedest Dunlop Nightrace’il“ uusi rekordeid püstitada.

Kiired mootorratturid püüavad ületada Haapsalus sündinud uut Eesti rekordit 8,747 sekundit, mille sõitis välja Nils Laur oma Kawasaki kaherattalisel.

Autode ja mootorrataste kiirendusvõistluse kõrval leiab Pärnu lennuväljal aset tuunitud autode, kaherattaliste ja Ameerika sõidukite näitus-show, ECC tuning show ning "Noor tehnik autosound challenge 2013".

Uuendusena on lisandunud üks võistlusklass kõigile kiirendushuvilistele. Uus klass "Test and Tune" on mõeldud sõitjatele, kes soovivad oma autot Eesti meistrivõistluste väliselt seadistada või katsetada oma autot, kiirendades ohututes tingimustes. Klassis toimuvad vaid ajasõidud, finaale ega autasustamist ei ole. Autole kehtivad kõik tehnilised reeglid ja sõitjalitsents ei ole nõutav, kui auto ei sõida kiiremini kui 10,999 sekundit.

Tagasi üles