Mari Saat omab teist majandusteaduskraadi ja seda täie õigusega. Juba pimedal okupatsiooniajal õnnestus tal tänu oma kirjanikumainele avaldada isegi ajalehes tõsiteaduslikke võimuketserlikke arutelusid. Kord trükkis reaktsiooniline Sirp ja Vasar tema sulest ära midagi niisugust: "Prognoosija on kui pime, kes liigub, selg ees, ja veab tee kompamiseks keppi endale järele."
Väga õige, sest sovetiajal ei võinud prognoosija tuhkagi ette näha, mis parteihuntale järsku pähe tuleb: kas totaalne assimilatsioon immigratsiooniga (mitte seekord väikeste kollaste mehikestega) või küüditamine, kas uuskülviks kõik põllud maisi alla või ristpesiti kartulikoortele.
Õnneks ei ole prognostika majandusteooria tuumprobleem, selleks on kvaliteetse majanduspoliitika disain, nii institutsionaalselt (näiteks maksusüsteemi reformid) kui fiskaalreaalselt (kas kärpida eelarvet ja produtseerida töötuid või vastupidi, tuleviku määramatust arvestades).
Saadi poeetiline peegeldus vabaturulisest lasnamäelikust getomajandusest on väga impressiivne. Kui üks vaene lihtintelligent-õpetlane püüab hobuste ja rebaste ning parmude või meditsiini näitel lihtrahvalikult seletada, et vabaturumajanduses on oluline optimaalne kasumimaksustamine, jätab see naeruväärne jutt kõiki külmaks.
Iseasi, kui kröösus ehk raha räägib, nagu näiteks 28. märtsi 2009 Financial Timesi veergudel tegi mingi rahvusvaheliste jalgpalliliitude hiidrikas president avalduse: turg ei suuda kõiki probleeme lahendada, tähtede hiidtulusid tuleb hakata seadustega senisest oluliselt kõrgemalt maksustama. Sedasorti juttu kuulatakse, samaväärselt mõjub andeka kirjaniku majanduspoeesia.
Saadi romaanist saab igale vähegi kirjaoskajale selgeks, et getomajandusele vabaturu teooria stiilis kapitali, tööjõu ja ideede vaba liikumine ei sobi, sest selles sootsiumis moonduvad need rämps- või mürkkapitaliks, eeskätt kriminaalide vabaks liikumiseks ning viienda kolonni ideede taimelavaks.