Ravimid ja päike võivad tuua nahapõletuse

Elu24
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Ravimite ja päikese koosmõjul võib tekkida naha sügelus ja lööve.
Ravimite ja päikese koosmõjul võib tekkida naha sügelus ja lööve. Foto: Urmas Luik

Päevitamine ravimite tarvitamise ajal võib suurendada naha tundlikkust ja tekitada päikesepõletusega sarnanevaid kõrvaltoimeid.


Kõige sagedamini kahjustab naharakke ravimi aktiveerumine UV-kiirguse toimel. Sellised reaktsioonid võivad tekkida tundide või isegi minutite jooksul pärast kiirgusega kokkupuutumist ja ulatusliku päikesepõletusega sarnanev seisund kestab üsna kaua, teatab ravimiamet.



Põletus pole ainuke ravimite ja päikese koosmõjul ilmnev kõrvaltoime. Tekkida võib naha sügelus, lööve ja põletik.



Peale päikese käes viibimise võivad kõrvaltoimed ilmneda solaariumis.



Ravimitest suurendavad naha valgustundlikkust eeskätt valu- ja põletikuvastased ravimid (kõige enam ketoprofeen), südamehaiguste ravimid, diureetikumid ja taimsed ravimid, näiteks harilikku naistepuna sisaldavad tooted.



Enne ravimi kasutamist tuleb alati pakendis olevast infolehest järele vaadata, kas ravim võib põhjustada naha valgustundlikkuse tõusu ehk fotosensibilisatsiooni.



Kui ravim suurendab naha valgustundlikkust, tuleks kasutada laia spektriga päikesekaitsevahendeid, mille päikesekaitsefaktor (SPF) on 15 ja suurem. (PP)

Tagasi üles