Kampaaniamängudes sõprade-tuttavate kontakte küsida on ebaseaduslik

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: Eno-Gerrit Link
Copy
Artikli foto
Foto: Pm

Andmekaitse Inspektsioon (AKI) meenutab kampaaniamängude korraldajatele, et nad ei tohi paluda osalejatel lisada teate lõppu teiste isikute kontaktandmeid.


AKI järelevalvedirektori Kaja Puusepa sõnul on ärilise reklaami saatjal kogutud elektronposti aadressidele reklaampostitusi saates kohustus kinnitada, et tal eelnevalt selleks isikute nõusolek oli.



„Oluline on siinjuures aga rõhutada, et inimene ei saa anda nõusolekut teise isiku nimel,“ ütles Puusepp. „Samuti ei tähenda ühekordne loa andmine, et reklaami võiks saata lõputult.“



Puusepa selgituse kohaselt peab kommertsteadaannete saatja teavitama inimest selgelt ja arusaadavalt, kuidas edaspidistest kommertsteadaannetest keelduda.



„Kui reklaami saadetakse kampaaniajärgselt ka peale seda, kui inimene on saatmise lõpetamise soovist teatanud, on tegemist isikuandmete töötlemise nõuete rikkumisega,“ rõhutas Puusepp.



Sel aastal on seoses kommertsreklaami soovimatu saamisega laekunud inspektsioonile ligikaudu kolmkümmend pöördumist. Möödunud aastal algatati nimetatud küsimuses kahel korral väärteomenetlus, kus rikkujat karistati trahviga.

Märksõnad

Tagasi üles