Mis puutub Pärnu uue keskuse väljaehitamisse, siis tehtud ja vaadeldav on vastsest linnasüdamest pelgalt kolmandik. Suur osa on välja ehitamata ning on vara anda hinnangut tervikule.
Samuti puudub härra Lassil informatsioon linnavalitsuse suutlikkusest ise planeerida. Piisaks riigikontrolli auditi "Detailplaneeringute koostamise korraldus valdades ja linnades" (15. mail 2009) lugemisest. Seal on muu hulgas kirjas: "Kõikide auditis hõlmatud detailplaneeringute peale kokku oli vaid kaks Pärnu linna detailplaneeringut, kus koostajaks oli linnavalitsus ise (planeerimisosakonna linnaarhitektiteenistus)."
Nõustun, isetegemist peaks olema rohkem. Samuti ei saa vaielda selle üle, et seadusega nõutud bürokraatiaga tegelemiseks ei kulu aega. Autor, olles planeerimisseaduse väljatöötaja, teab täpselt, kui palju on eri seadusi, millega linnaruumi planeerimisel peab arvestama. Seadusi järgimata kaasnevad arutelud juristidega ja kohtuvaidlusedki ei ole välistatud.
Mis puutub uue linnavõimu tulekusse, siis sellele ei tohiks lootma jääda. Linnaplaneerimise meeskonda saab luua praegugi. Kinnitan, et kui Jüri Lass sooviks, valiksin ta juba täna oma meeskonna liikmeks. Pärnu linnavolikogu on algatanud üldplaneeringu ja see on vaja koostada linnavalitsuse oma jõududega.
Arhitekt on looja ja kunstnik. Kui kunstnik tavamõistes signeerib oma valminud loomingu ja töö eksponeeritakse märkega autorlusest, siis arhitekti looming on linnaruumis üldjuhul anonüümne. See tähendab, et hoonel ei ole looja kohta informatsiooni ja tagasiside loodule jääb autorile olemata.
Minu aastatagune ponnistus koondada Pärnus tegutsevad arhitektid ümber laua ja kasutada mõttetööst tulevat sünergiat Pärnu huvides ei kandnud vilja. Minu eesmärk oli tekitada linnaruumi olulisemate projektide arutelu. Sain aga aru, et loomeinimestel ei ole lihtne üksteise arvustada töid. Seda enam tänusõnad Jüri Lassile julge ja kriitilise leheloo eest!