Kuidas soovimatu reklaam postkastist eemal hoida?

Riina Martinson
, toimetaja
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Postkastid
Postkastid Foto: Peeter Kümmel / Sakala.

Kaupluste hinnasõda ja lähenevad valimised täidavad postkaste reklaamlehtedega. Paljud kindlasti lehitsevad reklaame soodsate ostukohtade leidmise lootuses huviga, kuid osa inimesi reklaam häirib. Mida sellisel puhul teha?


Tarbijakaitseameti tarbijapoliitika ja avalike suhete osakonna peaspetsialist Kadri Kauksi soovitab postkastidesse saabuva reklaami korral teha Eesti Postile avalduse sooviga reklaamist loobuda. Eesti Post saadab kinnituse avalduse kohalejõudmise kohta ja kleebise, mille inimene saab postkastile kleepida ja mida postikandjad arvestama peavad.



Korteriühistu puhul võivad elanikud ühiselt otsustada, et ei soovi rämpsposti oma postkastidesse, ja ühistu saadab seejärel vastavasisulise avalduse postiettevõttesse.



Eesti Posti kommunikatsiooni- ja turundusosakonna juht Inge Suder rääkis, et Eesti Post toob postkastidesse kirjad ja ajalehed-ajakirjad ning otseposti. “Oleme suurim postiteenuste osutaja, kuid meie kõrval tegutseb turul väiksemaid postitajaid,” täpsustas ta. “Meie kirjakandjad ei pane postkastidesse aadressita reklaami juhul, kui postkastil on teade, et ei soovita aadressita reklaami.”



2005. aastast on Eesti Post aadressita reklaamist loobuda soovijatele jaganud kleebiseid postkasti märgistamiseks. Kleebise saab vastava soovi registreerimisel.



Kui aga tarbijal soovib pärast loobumissoovi esitamist siiski uuesti aadressita reklaami saada, tuleb sellest Eesti Postile teada anda ja kleebis kirjakastilt eemaldada. Eesti Posti klienditeeninduskeskuse lühinumber on 1661 ja e-posti aadress info@post.ee.



“Teiste reklaamikande teenuse osutajate eest Eesti Post vastutust võtta ei saa,” nentis Suder. “Ka ei päästa kleebis “lahke” naabri poolt postkasti tõstetud reklaamist.”

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles