Väidan, et midagi sellist räägiti küll, kuid vastusena ettepanekutele kehtestada ministrite ja teiste ametiisikute vastutus ja määrata kindlad ajalised piirid, millal saab mingeid otsuseid langetada ja millal mitte. See oli Läänes kiirkoolitust saanud ja tippu ronivatele Eesti noorvõimuritele kui punane rätik härjale, mis kiirelt jalge alla tallati.
Võimukandjaid, kes jätaksid nn JOKK-seisus oma ja enda selja taga oleva kamba šansi kasutamata, pole olemas. Imestada pole midagi, oleme jätkuvalt kapitalismi alg- ehk röövkapitalismi perioodil ja seda hoolimata vastupidist väitvatele kuulsatele deklaratsioonidele. Sestap on meil ajavahemikud – üks valitsus/minister/ülemus on läinud, uus veel määramata – kullaaugud mingite otsuste tegemiseks ja vastutusest pääsemiseks. Viisaskandaal tõi avalikkuse ette kogu täiuses varem teada olnu – Eestis olevaid “auke” jälgitakse raja tagagi ja niipea, kui tekib sobiv seis sobivale mehele, tegutsetakse kärmelt.
Miks me seda seisu ei muuda? Sest “auke” on kasutanud kõik võimulolijad ja pea kõigil tasanditel. Osavalt, sest näiteks maailmale paistev tipptase peab olema korras elik nui pooleks, aga riigikogus olgu 101 liiget. Nagu teada, lastakse seal tekkida võival vabal kohal teinekord kuni viis kandidaati läbi, enne kui n-ö õige mees/naine paika saab, kuid ükski selle mängu osaline ei jää rahast ilma.
Samal ajal järgmisel riiklikul tasandil ehk maavanemate osas oli kuus aastat tagasi korraga täitmata kaheksa kohta ehk oli tegu maavanemate kohusetäitjatega. Erakondade tipud polnud lihtsalt võimelised omavahel kokku leppima. Ent riigikogus oli vähemalt üks mees, kes andis tuld, sealjuures veel enne, kui tekkis maksimumseis – kaheksa vakantsi korraga! – ja asi läks liikvele.