Eesti autospordihooaja pidulikul lõpetamisel jagati erinevate alade parimatele sportlastele au ja kiitust ning autasustati Eesti meistrivõistluste medalivõitjaid.
Autospordiliidu tunnustust jagus paljudele pärnumaalastele
“Raskele majanduslikule olukorrale vaatamata oli lõppev aasta Eesti autospordile hea,” ütles Eesti autospordiliidu peasekretär Arno Sillat. “Kõige rohkem teeb rõõmu noore rallimehe Ott Tänaku läbilöök suures spordis, Ott on peale Markko Märtini teine Eesti rallisõitja, kes saab nii auto kui teenindava tiimi. Ringrajasõitjate järelkasvust tegi suure arenguhüppe Kevin Korjus ja kardisportlased on jätkuvalt Euroopa parematele konkurentsi pakkunud.”
“Kui rääkida Pärnumaa autospordist, on teil põhjust uhkust tunda,” märkis Sillat. “Pärnakad võitsid paljudes klassides Eesti meistrivõistluste medaleid ja teil on oma tugev võidusõitja isegi Põhja-Ameerika prestiižikas sarjas. Positiivne on, et Audru vald kuulutas välja konkursi ringraja arendamiseks. Loodan väga, et juba talvel hakkavad seal asjad liikuma.”
Lõppenud hooajal oli Pärnumaa võidusõitjatest kõige edukam Martin Saar, kes tuli Eesti meistriks nii rallisprindis kui -krossis. Seitsmendat hooaega võistlev 21aastane Vändra noormees sai tänu hooldustiimi heale tööle oma Volkswagen Golfi nii hästi liikuma, et suutis rallisprindi meistrivõistlustel võita kaheksast etapist lausa seitse.
“Selle autoga olen võistelnud alates 2005. aastast ja tundub, et võin ühe hooaja veel sõita,” rääkis Saar. “Mul on kuldsete kätega abimehed – isa Enn, Kalvi Tomson, Kristo Tõkke ja Ain Rungi – kes ei jäta ühtegi pisiasja kahe silma vahele. Võin alati rahuliku südamega starti minna, sest tean, et nemad on endast parima andnud.”
Rallikrossist rääkides märkis Saar, et tänu kahele katkestamisele ei tulnud võit talle kergelt.
“Rajal käib armutu heitlus meeste vahel ja juhtub, et mõni sõitja unustab ausa mängu reeglid,” ütles Saar. “Reeglina saab patustaja karistuse, kuid see ei korva kahju, mida toovad lõhutud autod.”
Tulevikukavadest et tahtnud kahekordne Eesti meister palju rääkida. “Praegu ei teagi, mis järgmisest aastast saab, auto on küll sõidukorras, kuid raske majanduslik olukord võib minu plaanidele oma pitseri panna. Ometi olen väikest viisi optimist ja loodan, et minu arvukas fänniklubi saab nii mõnegi meeldiva elamuse.”
Rallikrossi ERC standardklassis võitis pärnakas Rainer Schultz Eesti meistri kulla. Viimase etapi viimase ringini meistritiitli eest Vändra noormehe Janno Õisiga võidelnud Schultz märkis, et tundis end kõige kindlamalt Taali krossirajal.
“Kui panna Eesti krossirajad pingeritta, siis Taali järel nimetaksin Missot ja Põltsamaad,” ütles Schultz, kes on ühena vähestest Eesti võidusõitjatest Vene tehnikale truuks jäänud. “Mulle istub sõit Lada Samaraga suurepäraselt, kuid selle auto töökorras hoidmine on üpris kulukas. Venemaalt on võimalik korralikke juppe saada, aga nende eest tuleb maksta hingehinda. Õnneks on mul palju häid sõpru eesotsas vana võidusõitja Alar Hundiga, kes aitavad nõu ja jõuga, kui hätta jään.”
Autospordihooaja lõpupeol kutsuti pjedestaalile veel hulk Pärnumaa võidusõitjaid. Hooaja Suurbritannia MM-etapiga lõpetanud Egon Kaur teenis autorallis Eesti hõbeda ja kihutas rallisprindis 4WD-klassis pronksi vääriliselt. Rallikrossi standardklassis hõivasid kogu pjedestaali pärnumaalased: Schultzi ja Õisi kõrvale astus kolmanda mehena poodiumile Vahur Kupper.
Ringrajasõitjatest olid meie edukaimad Super 1600 klassis Eesti hõbeda võitnud Andres Hall ja noorte konkurentsis teise koha saanud, Erki Spordi tulevikulootus Karl Raudsepp.
Eesti autospordiliidu juhatuse valikul nimetati aasta parimaid kolmes kategoorias. Edukaim noor on Kevin Korjus, parim vormelisõitja Tõnis Kasemets ja aasta rallipaar Ott Tänak - Raigo Mölder.
Esmakordselt anti välja Indrek Vanaselja rändauhind hooaja parimale kardisportlasele, kelleks osutus Rotax Junior klassi Eesti meister Aavo Talvar. Ants Seileri nimelise rändkarika parimale Eesti vormelisõitjale sai viimased 15 aastat Ameerikas elav ja võistlev Tõnis Kasemets, kes saavutas lõppenud hooajal sarjas “Atlantic Championship” viienda koha.
Urmo Aava ja Kuldar Sikk teenisid Norra MM-ralli kaheksanda koha eest Karl Siitani rändkarika. Ringrajasõitjat Kevin Korjust, kes tuli Formula Renault Põhja-Euroopa karikasarjas neljandale kohale, autasustati Henry Saarmi rändkarikaga.
Eesti noorteralli meistriks tulnud Pärnu tehnikaspordiklubi OK värvides kihutav Oliver Ojaperv sai noorele rallisõitjale välja pandud Rein Talvari rändkarika.
Eedo Raide rändkarikas, mis antakse parimale rallipaarile rahvuslikus E-rühmas, kuulus Einar Laipaigile, kelle kaardilugejateks olid Siimo Suvemaa ja Kristjan Värv.
Autospordiliidu teeneteplaadiga tunnustati klubi Erki Sport presidendi Eiki Eriste teeneid Eesti autospordi arendamisel ja noorte võidusõitjate kasvatamisel.
Küsimusele, mis suunas liigub Eesti autosport edasi, kostis alaliidu peasekretär Sillat: “Tänu sportlaste fanatismile ja toetajate abile saame jätkata võistlemist kõigis sarjades. Uut on niipalju, et suvel üritame käivitada rahvasportlaste vigursõidusarja, kus saaksid osaleda kõik soovijad.”
Pärnu OK klubi eestvedaja, veel mullu ralliautos istunud Avo Kristov oli seda meelt, et järgmine aasta võib tulla tunduvalt keerulisem. “Paljudes sarjades on osavõtjate arv üpris napiks jäänud,” ütles Kristov. “Tänavu sai nii mõnigi mees veel vana rasva arvelt sõitma tulla, kuid on karta, et järgmisel hooajal võivad näpud põhjas olla. Seda enam väärivad kiitust need entusiastid, kes pole püssi põõsasse visanud.”