Tee Calatravani kui maailmanimega arhitekti ja Ateena olümpiastaadioni autorini oli pikk. Otsides staararhitekti, kelle meistriteos kaunistaks Malmöt, käis Reepalu esmalt Los Angeleses Frank O’Gehry jutul, kuid tema hind osutus liiga kõrgeks. Šveitsis elavat Calatravat motiveeris peale raha emotsionaalne külg: tema küljeluu on pärit siitsamast Skånest.
Reepalu on kutselt küll arhitekt, ametilt linnapea, hingelt aga filosoof ning visionäär. Tema siht on muuta Malmö nooruslikuks teadmiste linnaks.
1998. aastal avatud Malmö ülikool on kasvanud Rootsi suurimaks kõrgkooliks: siin õpib üle 21 000 tudengi ja selle numbriga ületab kool Rootsi vanimat alma mater’it naabruses asuvas Lundis.
Kui Reepalu linnapeaks sai, oli Malmö Põhja-Euroopa tagahoov. Nüüd on see Skåne suurim linn ümbruskonnas elava ligi kolme miljoni lõunarootslase ja teisel pool väina paikneva paarimiljonilise Kopenhaageni linnastuga Põhja-Euroopa kõige kiiremini arenev piirkond.
Ja jälle suurel määral tänu Reepalule, kes juba esimestel linnapeaks olemise kuudel haaras hullumeelsest ideest ehitada sild Kopenhaageni ja Malmö vahele.
Reepalule meeldib Winston Churchilli ütlemine ”Kõik rääkisid, et see pole võimalik. Siis aga tuli inimene, kes asjast midagi ei teadnud, ning tegi ära”.
Linn
Mis veel teeb Malmö eriliseks? Kindlasti asjaolu, et linn elab täielikult taastuvenergiast. Tuuleelektrit toodavad tiivikud Öresundi voogudes, kogu linna prügi läheb jõujaamade kütteks. Kõik bussid sõidavad biogaasiga, mida toodetakse Skåne põldudel kasvavast energiavõsast. Katustele monteeritud päikesepatareid pumpavad suvekuumuse sügavale paekihtidesse, kust talvel see hoonete kütmiseks tagasi võetakse.