Vaatasime Saksamaad ebaharilikust perspektiivist

, Koidula gümnaasiumi 11.a klassi õpilane
Koidula kooli õpilased käisid Saksamaal sõpruskoolil külas.
Koidula kooli õpilased käisid Saksamaal sõpruskoolil külas. Foto: Siiri Mägi

Pärnu Koidula gümnaasiumi 13 gümnasisti ja kaks õpetajat veetsid septembrikuu teise nädala Põhja-Saksamaal Schleswigis, kus asub meie sõpruskool Lornsenschule Schleswig. Maikuus olid Saksa õpilased Koidula koolis külas ja nüüd olime vastukülaskäigul, et jätkata Pärnus alustatud projekti „Eesti ja Saksamaa ebaharilikust perspektiivist“.

10. septembri varahommikul asusime teele Tallinna lennujaama poole, kust Ryanairi lennuk meid Bremenisse lennutas. Bremenis jalutasime vanalinnas ja ütlesime tere kuulsatele Bremeni moosekantidele. Bremenis kogesime sakslaste suurt abivalmidust: kohtasime meest, kes sõnagi inglise keelt ei rääkinud, kuid siiski meile kangesti teed juhatada tahtis. Pärast kiiret linnaretke istusime rongi peale ja sõitsime läbi Hamburgi ja Neumünsteri Schleswigi, meie reisi lõppsihtkohta. Juba rongisõit oli omamoodi elamus, sest Saksamaa ronge ei anna Pärnu-Tallinna rongidega kohe kuidagi võrrelda. Schleswigi rongijaamas ootasid meid juba Schleswig Lornsenschule 12. klassi õpilased, kes kevadel ka meil külas käisid. Kiiresti tervitasime oma vahetusperekondi ja seadsime sammud kodu poole.

Nädal möödus linnutiivul. Ühe hommikupooliku veetsime saksakeelsetes tundides, kus võrreldes Eesti koolidega tundusid õpilased palju aktiivsemad, kogu aeg oli kellelgi tunnis käsi püsti. Nädala jooksul avastasime Schleswigi, käisime sealse katedraali tornis, kust avanes linnale imeline vaade, ja leidsime, et saiapoode ja jäätisekohvikuid jätkus igale tänavanurgale. Reedel veetsime päeva Hamburgis, käisime tollimuuseumis ja HafenCity’s (sadamalinnas), üks osa meie grupist tegi väikse laevaga Elbe jõel lõbusõitu, teised veetsid vaba aja šopates ja Hamburgi turistirohketel tänavatel ekseldes.

Laupäeva õhtul saime esimese kogemuse Saksamaa ööelust, sest seal võib juba 16aastaselt klubides käia. Pühapäev oli vaba, kõigile anti tegemiste osas vabad käed. Meie läksime suure seltskonnaga rongiga Syltile, rikaste ja kuulsate sakslaste tuulisele puhkusesaarele Põhjameres, kus rannas tuulelohet lennutasime ja saare suurimas linnas Westerlandis windowshopping’ut harrastasime.

Viimane õhtu jõudis kätte varem, kui keegi meist oodata oskas, ja juba oligi aeg hüvastijätu-barbecue’le minna. Seal jagasime teistega oma projektitöid, milles olime Saksamaa ja Eesti erinevused ja sarnasused piltidega välja toonud. Eestlased mainisid Saksamaa saiapoode, juhtmevaba interneti puudust, 21. sajandi ronge, punast telliskivi ja palju muud, sakslased tõid Eesti kohta muuhulgas välja looduse, kilepakendites piima, kohukesed ja wifi. Hilisõhtul viimast korda oma Saksa koju minnes oli vaja veel asjad öösel kokku pakkida ja järgmisel hommikul juba kella viiest rongijaama sõita. Hüvastijätt oli kurb, kuid väsimus võttis rongis peagi võimust. Pärast pikka reisimist rongide, lennuki ja bussiga jõudsime lõpuks väsinute, kuid õnnelikena tagasi koju. Aitäh projekti koordinaatorile, Koidula kooli saksa keele õpetajale Siiri Mägile selle võimaluse eest!