Tänud Kalev Vilgatsile mammutloo eest, milles uue silla ainuvõimalik asukoht Raba-Aia joonel. Kalevi uurimust (vt Kalev Vilgats, „Kesklinna silla laiendus maksaks uue silla raha”, PP 19.09) juhib püha usk, et Pärnu linnasüda ei saa läbi ilma teise sillata. Kalevi kirjatöö võtab sihikule minu usu, et Pärnule sobib odavam variant ja realistlikum unistus vana silla uuendamisest.
Tellijale
Mark Soosaar: Sild üle Pärnu jõe kui usuküsimus
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Nii tahangi vastata hea sõbra Kalevi irriteerivale küsimusele, kas mul on uusi uuringutulemusi Suursilla (kasutan vaid ajaloolist nimekuju) kohta. On küll, said teised kogutud sõprade abiga juulis, augustis, septembris. Tippkoormus tekkis suvehommikutel 8–9 vahel, mil mõlemas suunas ületas silda 700–800 autot. Samas suurusjärgus oli liiklus sillal õhtuti 16–18.
Septembri tööhommikutel koormus suurenes enne kella 8 ilmselt seoses õppetöö algusega koolides. Suurima intensiivsuse loendasime 30. septembril ajavahemikus 7.45–8.45, mil linnasüdamesse sõitis 1100 autot.