Kui mullu edestas Kilingi-Nõmme gümnaasium Vändra gümnaasiumi 0,5 punktiga, möödus Vändra tänavu Kilingi-Nõmmest seitsme punktiga.
Vändra gümnaasiumi lõpetas 40 noort, neist üks kuld- ja seitse hõbemedaliga.
Medalisadu tabas kahest õpperühmast vaid üht. 25 õpilasega musterklassi juhatanud matemaatikaõpetaja Väino Külvi peab edu tagamaaks töökust. “Sain tänavu lõpetanud oma käe alla kuuendas klassis. Need, kes tööd teha ei armastanud, pudenesid ajapikku laiali ja gümnaasiumis jätkasid vaid töökad,” selgita ta.
Gümnaasiumi pürgijaist pääsesid Külvi klassi vaid kõrgema keskmise hindega õpilased, mis klassijuhataja sõnutsi võimaldas luua klassis ühtlaselt tööka meeleolu. “Oluline oli seegi, et kõigil mu õpilastel oli tugev kodune toetus,” märkis Külvi.
Kilingi-Nõmme gümnaasiumi õppealajuhataja Mari Karon tõdes, et aastad pole vennad. “Igal aastakäigul on oma nägu, tänavuse lennu tulemused pole hiilgavad, kuid kool jäi nendega rahule,” lausus ta.
Karon nimetas kordaminekute ritta keskmiselt kõrged tulemused geograafias ja ühiskonnaõpetuses ning esimest korda kooli ajaloos maksimumpunktid pälvinud kirjandi. “Samal ajal on kurb tõdeda, et üks kirjand ei küündinud normpunktideni, ei aidanud ka apelleerimine,” märkis õpetaja.
Karon kinnitas, et toetab ajakirjandusest läbi vilksatanud ettepanekut muuta riigieksamite valik õpilastele vabatahtlikuks. “Riigieksami teeb kõrgkooli pürgija, kutseharidusse suunduja võiks piirduda koolieksamiga,” selgitas ta.
Kilingi-Nõmme gümnaasiumile 100punktilise kirjandiga au ja kuulsust toonud Karin Neemsalu ütles, et kirjandi pealkirja ta ei mäletagi, kuid kirjutas ajast ja inimestest. “Minu järeldus oli, et tänapäeva noored on rohkem aja kui oma vanemate nägu,” sõnas ta.
Kõigil teistel eksamitelgi riigi keskmisest kõrgema hinde teeninud Karin ütles, et viis sisseastumisdokumendid Tallinna pedagoogikaülikooli haldusjuhtimisse ja igaks juhuks ka Tallinna majanduskooli.
Hariduse peainspektori Maimu Arrokülli sõnutsi pole põhjust eksamitulemuste üle nuriseda. “Aasta nagu iga teine, väheste kõikumiste ja suurte langusteta,” sõnas ta.
Järeldusi teevad koolid ise
Järelduste tegemine on Arrokülli väitel iga kooli ja kooli omaniku asi, ent märkimata ei saa jätta siiani suhteliselt tagasihoidlike eksamitulemustega Tõstamaa keskkooli, Pärnu-Jaagupi ja Raeküla gümnaasiumi edasiminekut.
Pärnu-Jaagupit saatis edu bioloogias ja geograafias, Tõstamaa jõudis edukamate koolide rivistusse inglise keelega ning Raeküla gümnaasium ületas riigi keskmise eesti ja saksa keeles ning ühiskonnaõpetuses.