Kihnu Veeteed hakkab Vormsiga laevaühendust pidama

AS Kihnu Veeteede juhatuse esimees Annely Akkermann ja Lääne maavanem Jaanus Sahk kirjutasid alla lepingule, mille alusel 1. oktoobrist hakkab Vormsi ja mandri vahel ühendust pidama kihnlaste ettevõte.

Üleeile Haapsalus sõlmitud “Eesti mandri ja Vormsi saare vahelise parvlaevaliini avaliku teenindamise leping” kehtib 2011. aasta lõpuni.

Lepingu järgi teeb Kihnu Veeteed üle Väinamere Rohuküla ja Sviby sadama vahel 1300 reisi aastas ning saab selleks riigilt kuus miljonit krooni toetust.

“Lääne maavalitsus alustas meiega läbirääkimisi, meil on aastaringne reisijate ja kauba üleveo kohustus,” mainis Akkermann.

Vormsi vallavanem Meelis Mägi ütles, et Saaremaa Laevakompaniiga sõlmitud üleveoleping lõpeb 30. septembril.

Kihnlaste tulek Mägile üllatus ei olnud, sest Kihnu Veeteed on tema teada jõudsalt arenenud firma.

Paari aastaga on Kihnu Veeteed ostnud Norrast kaks reisiparvlaeva ja teenindab nendega lepingu järgi 2010. aasta lõpuni Kihnu-Pärnu ja Kihnu-Munalaiu liini.

Eile kirjutas Kihnu Veeteede esindaja Norras alla veel ühe reisiparvlaeva ostulepingule, enne seda inspekteerisid alust Eesti veeteede ameti ja klassiühingu esindajad.

Kapten Arvo Saare rääkis, et kõnealune reisiparvlaev on Pärnu ja Kihnu vahel sõitvast Reedast kaasaegsem ning suurem.

Seni on Vormsi ja mandri vahel liigelnud Saaremaa Laevakompanii laid-tüüpi parvlaevad Kõrgelaid ja Harilaid, mis mahutavad 30 sõiduautot ja 200 reisijat.

Akkermann ütles, et veel pole otsustatud, milline reisiparvlaev 1. oktoobrist liinile läheb. Kapten Saare jutu järgi peaks äsja muretsetud alus jõudma järgmise nädala lõpuks kohale. Laeva nime üle aga peavad otsustama vormsilased.

Kihnlased on oma kaks reisiparvlaeva ristinud legendaarse kapteni Kihnu Jõnnu (kodanikunimega Enn Uuetoa) pruutide järgi Reedaks ja Amalieks.

Rohuküla ja Vormsi vahele jääb 12 kilomeetrit nagu Munalaiu ja Kihnu sadama vahelegi ning sõiduaeg on võrreldav: mõlemal juhul kolmveerand tundi.

Tagasi üles