Nüüd lavale küpsenud tõsilugu näitab perekonna liigutavat ja austust äratavat koostööd katastroofiga silmitsi sattunult. Kui inimest tema eluõhtu inetuse juures nii vapralt toetatakse ja hoitakse, nagu toda kord New Yorgis hiilanud ja hääbunud daami, on ta oma elu väga õigesti ja õnnelikult elanud.
Autori südameverega üles kirjutatud fantastilised isiksused resoneeruvad seejuures nüüd Pärnus meisterlike näitlejatöödega: Lauri Kink kui suureks kasvanud, helge ja hell väikevend; Enn Keerd, kelle kehastatav pereisa oma aruka armastusega talub enamat, kui peaks – psühhiaatrina võiks ta ju ometi teada, et nii lappimatuteks kildudeks kukkunud isiksust on õigem hooldekodus hoida.
Piret Rauk, kelle viimane töö Endla näitlejana enne Kuressaarde teatrijuhiks minekut, on teinud tõeliselt võimsa lahkumiskingituse. Ja Ago Andersoni sooritatav lapsikult lihtsakene kunstnik näitab, kui ebamäärased ja muutlikud on lood piiriga haige ja terve vahel.
“Viimast näitust” vaadates toimib sama fenomen, mis ka tavaelus Alzheimeri põetajate või professionaalidega: üha unustava-korrutava inimese kõrval hakkavad teisedki puterdama ning nakatunutena näima.
Neuroloog Ülla Linnamägi, kes koos professor Toomas Asseriga on üks Eesti kogenumaid “altsheimeriste”, kinnitab, et nii temal kui kõigil meil teistelgi on sama jama: segame ja sogame sõnu, unustame ja kaotame, korrutame ühte juttu ning kohati on uue info omandamise ees lootusetu blokk.
Ullikesevõitu kunstnik Andersoni kehastuses näiteks keeldub teadvustamast, et tema tingimatult armastatud ja austatud heategijast emand on lootusetult haige. Ta ei lase diagnoosi endale ligi, ent pole seepärast ise diagnoosiga.