Paistab kindel olevat, et ei Narva koolipoisid ega soomlased näinud õhtul pimedas Narva tulles aeroplaani, sest muidu oleks valve juures olnud. Andestamatu kuritegu olnuks jätta lennuvalmis aparaat hommikuni väljale, kust halbki vaenlase lendur selle suurema hädaohuta võinuks valge tulekul ära viia.
Samuti on võimatu, et ratsapolk aeroplaaniga kokku oleks puutunud, sest polgu üksused liikusid Narva lõuna pool raudteed, lennuk oli aga kaugel põhja pool raudteed.
Eesti “kotka” esimene lend
Hõivas selle aparaadi, kes hõivas, see pole praegugi tähtis, kuid kindel on, et see lennuk oli vääriline esimese Eesti lennuki nime kandma.
Lennuk oli Fahrmani tüüpi biplaan ja kandis märki HF nr 30. 24. jaanuaril sõitsid Tallinnast Narva lennuki juurde sõjaväelendur Haas, lendurvaatleja lipnik Tillo ning motoristid Kelk, Arak ja Laane. Viie päevaga seati Pähklimäe mõisa põllul lumes seisnud lennuk täiesti korda ja 30. jaanuaril tõusis Haas aparaadi proovimiseks sellega esimest korda õhku.
See oli esimene oma “kotka” lend: eesti mees tõusis Eesti aparaadil vabal Eesti pinnal õhku. Lennuks tarvitati seejuures aparaati jäänud bensiini.
Järgmine lend oli 15. veebruaril 5. jalaväepolgu ülema ülesandel. Haas ja Tillo said ülesande pilduda pomme ning lendlehti vaenlase seisukohtadele Dubrovka, Kobõljaki ja Komarovka küla rajoonis. Selle ülesande täitmisega lõppesidki seekord lennuki sõidud, sest puudus möödapääsmatult tarvilik aine – bensiin.
Aparaat viidi hobustega Vaivarasse ja saadeti sealt rongil Tallinna, kuhu see jäi seisma juuni alguseni, mil Inglismaalt saadi bensiini. Hiljem anti see lennuk Põhja-Lääne (Loode) armeele üle, kuid masin kukkus alla ja purunes esimesel lennul.