Uus Opel Astra garanteerib 200hobujõulise 2-liitrise sportliku turbomootori toel tõelise sõiduelamuse, tippmudeli konstruktorite verd, higi ja vaeva õhkub salongistki.
Auto välisilme erilise ekstravagantsuse ja omapärasusega ei hiilga, kuid proportsioonid on ilusasti paigas ja midagi häirivat silma ei hakka. Võrreldes Astra eelmise mudeliga, on uuel kereversioonil kaasaegsem ja rõõmsam esiosa. Suure töö on disainerid teinud aga masina tagumises otsas, mis on eelmise mudeliga võrreldes tunduvalt dünaamilisem.
Uuel mudelil on ees ksenoon-tuled, mis kurvis sõites ennast tee paremaks valgustamiseks 15 kraadi pööravad, tagumised tuled on aga omapärased piimja klaasi tõttu.
Astra pagasiruum on mahukas, disainile on siiski ohvriks toodud veidi kitsaks viidud laadimislävi.
Astra esindusmudeli salong on luksuslik. Sisse istudes ruumikuse üle kurtma ei pea, seda jätkub nii ees kui taga istujaile. Eriti mõnus on olla neljas suunas liikuval eesistmel, mis pakub tõhusat küljetuge, samuti saab seljatoe sättida nimmepiirkonnale mugavaks.
Tagaistujatele jääb piisavalt jalasirutamisruumi. Kolme suure mehega seekord inimkatset ei teinud, kuid kaks täiskasvanut ja laps liigse kitsikuse üle kurtma ei pea.
Astra eelmise mudeliga võrreldes on uues versioonis rohkem kõrgust ning sisse- ja väljasaamisel ei pea võimlemisharjutusi ette võtma.
Rikkaliku varustusastme juurde kuulub kolme kodaraga nahkrool, millest saab ka raadiot juhtida.
Eesistujatel on panipaigad uksetaskutes, otsida tuleb aga kohta, kus pudelit hoida.
Näidikud on suured ja hästi nähtavad, veidi harjumist vajab, et mõista armatuuri keskel asetsevale displeile kuvatavat infot nuppude keeramise kohta.
Harjutamist nõuab ka suunatulelülitite käsitsemine, sest kaheastmelisi lüliteid ei saa äärmistesse asenditesse fikseerida, ja peab hoolas olema, et tuled eksitavalt peale ei jääks. Samal ajal on mugav see, et lüliti esimesse astmesse lükates saab suunatuld näiteks rada vahetades vaid korraks vilgutada. Selle lülitiga harjumiseks läheb umbes päev.
Esimest korda Opeli rooli saanud testisõitja kurtis, et tema jäi võõras autos hätta esimestel ustel asuvate akende lülitite leidmisega, kuid see võis tuleneda harjumatusest. Teised autokasutajad arvasid, et nuppude paiknemine on igati loogiline.
Kui nupukeste asukoha ja funktsionaalsuse üle võib vaielda, siis sõidumõnu osas pakub uus ja võimas Astra üksnes positiivseid elamusi. “Süüdi” on selles võimas mootor, mis teeb Astrast igati vilka ja krapsaka sõiduriista, millega on nauditav liikuda nii linnaliikluse saginas kui maanteel.
Manööverdamise kohta võib öelda ainult kiidusõnu, rool ja käigud reageerivad liigutustele täpselt.
Vedrustus on masinal küllaltki jäik, elektrooniline amortisaatorite kontrollsüsteem kohandab vedrustust teeoludele. Kasutada saab ka veelgi jäigemat sportvedrustust, mille korral kere neli-viis sentimeetrit madalamale vajub.
Testisõidu Astra kiirendus oli korralik: auto võib vabalt rinda pista suuremate ja võimsamate liikuritega. Rehvi suitsema sellega aga ei saa, sest rataste liigset pöörlemist takistab veojõu kontroll. Eriti ei üritanud, aga ala- või ülejuhitavaks uut Astrat paaripäevasel testisõidul ei saanudki.
Hea kiirendus teeb turvaliseks möödasõidud. Isegi kuuenda käiguga suudab kaheliitrine mootor hoogsalt tempot lisada. Kiirenduse juures on oluline seegi, et hoo lisamine toimub sujuvalt.
Kõige võimsama mootoriga Astra tippkiiruseks on paberite järgi 237 kilomeetrit tunnis. Eesti teed ei sobi niisuguse kiiruse jaoks, kuid testirajal käitus Astra 220kilomeetrise tunnikiiruse juures kuulekalt ja stabiilselt.
Ainuke asi, mida sõidumugavusele veidi ette heita saab, on salongi kostev mootorimüra, mis pole küll häiriv, kuid siiski tajutav.
Testautona kasutuses olnud 200hobujõulist isendit saab soetada vaid kõige rikkalikuma ehk Cosmo varustusastmega, kus on olemas peaaegu kõik, mida lisavarustuse nimekiri pakub. Sellise varustusega masina eest tuleb letile laduda ligi 337 000 krooni.
Sportliku masina eest on see päris mõistlik hind. Samal ajal on selline hinnaklass koht, kus auto soetajal tekib dilemma, kas osta ohtra lisavarustusega väikekeskklassi auto või valida juba midagi suuremat.
Cosmo varustusega 1,4-liitrise bensiinimootoriga Astra saab osta 235 000 krooniga. Mootorivalikus on saadaval veel 1,6- ja 1,8-liitrised bensiinimootori versioonid ning 2-liitrine 170hobujõuline mudel. Diiselmootoritest pakutakse Astrale 1,3-, 1,7- ja 1,9-liitrist jõuallikat.
Testiauto andis kasutada Ascar Tallinn.