Pärnu tehnikaspordiklubi OK värvides koos Avo Kristoviga kaks ja pool aastat kihutanud Egon Kaur hakkab uuel hooajal sõitma Simo Koskineniga.
Kauri tiimi kodulehel avaldatud pressiteates on kirjas, et 19aastane roolimees ja seitse aastat vanem kaardilugeja Koskinen võistlevad eeloleval hooajal Markko Märtini tiimis MM Motorsport neljaveolisel Subaru Imprezal.
Koskinen on varem võistelnud koos Rainer Ausi, Kristen Kelementi, Priit Ollino, Eero Nõgene ja Mihkel Niinemäega ning tulnud kaardilugejana kolmel korral Eesti noorteralli meistriks.
Egon oli usin õpilane
Kauri ja Kristovi koostöö sai alguse 2004. aastal, kui sõideti esialgu ECO-liiga rallidel ja hiljem hakati startima täispikkadel sportrallidel. Kristov tuli Kauri kõrvale Arvo Ojaperve kõrvalistuja toolist ja algul sõitsid nad Ojaperve legendisüsteemi järgi.
Kristov meenutas, et kui esimene ECO-liiga ralli Kauriga ei tekitanud temas mingeid emotsioone, siis teisel rallil seisukoht muutus. “Sain aru, et sellest poisist võib saada rallisõitja,” kiitis Kristov oma õpilast. “Egon õppis kiiresti legendi järgi sõitma ja hakkas õige varsti oma legendisüsteemi juurutama.”
Kaur ja Kristov sõitsid ühes autos ligi kahekümnel rallil ja võtsid maksimumpunktid neljalt järjestikuselt võistluselt. 2006. aasta viljakas koostöö tõstis nad Eesti meistrivõistluste pjedestaali kõrgeimale astmele.
Küsimusele, kas koostöö uue paarimehega on läinud ladusalt, kostis Kaur, et esimesed 500 treeningukilomeetrit neljaveolisel autol annavad põhjust optimismiks.
Paarimehed mõistavad teineteist
“Simo mõistab väga hästi, mida ma kõrvalistmelt parajasti kuulda tahan,” kinnitas roolimees. “Paarimees paistab silma suure tegutsemistahtega ja ta on väga hea suhtleja.”
Tulevikuplaane valgustades ütles Märtini tiimi tiiva alla pääsenud Kaur, et kavatseb startida eeloleval hooajal kõigil Eesti meistrivõistluste etappidel ja sõita mõnel Soome ning Läti rallil. “Martin Rauam võitis sellel autol Eesti meistrikulla, kuid ma ei julge endale veel nii kõrget eesmärki seada,” ütles Kaur. “Neljaveolisega tuleb kõigepealt kohaneda ja paarimehega koostöö filigraanseks lihvida, küllap siis hakkavad võidudki tulema.”
Varem peamiselt kaherattaveolistes autodes kaarti lugenud Koskineni sõnade järgi on uude meeskonda minek talle suur samm edasi. “Mul on väga hea meel, et pakuti võimalust koos Egoniga neljaveolisel Subarul sõita,” ütles ta. “Nüüd tuleb sellest ohjast kinni haarata ja tugevalt tööd teha.”
Kauri ja Koskineni esimene ühine võistlus on 20. jaanuaril toimuv Lõuna-Eesti talveralli, kus nad kihutavad koos Rainer Ausi ja Kristo Kraaviga MM Motorspordi tiimis.
Kauri senine kaardilugeja Avo Kristov, kellega koos võideti läinud hooajal kuni kaheliitriste esiveoliste klassis Eesti meistritiitel, teatas pärast Walesi rallit, et loobub võistlusspordist ja tahab oma energiat rakendada OK tehnikaspordiklubi noorte võidusõitjate abistamiseks.
“Meie klubi tulevikumehed on Ott Tänak, Oliver Ojaperv ja Aigar Pärs,” rääkis Kristov. “Praeguse seisuga on Pärsil šansse pääseda Suzuki tiimiga Junior WRC-klassis maailmameistrivõistlustele ja ma arvan, et leiame raha ka Tänaku aitamiseks kõrgemale tasemele tõusmisel.”
Kristov hakkab Oliver Ojaperve koolitama
OK klubi pesamuna, läinud hooajal superkrossidel kihutanud 14aastane Ojaperv ei pääse veel sportrallidele, kuid Kristovi sõnade kohaselt võib ta täiskasvanud paarilisega startida rahvarallidel.
“Oliveriga koos võime sõita Eesti rallide ohutus- ja nullautodel,” ütles Kristov. “Esialgu saab andekas noormees sõita kinnistel radadel nii krossi- kui ringrajavõistlustel.”
Kristov on loobumismõtetega lagedale tulnud varemgi. “Kolm aastat tagasi ütlesin, et see aasta jääb viimaseks,” märkis Kristov. “Kuigi ma praegu ütlen, et võistlusspordi tasandil autospordiga enam ei tegele, jätan siiski mõne otsa lahtiseks.”
Joel Kukk, Karmen Vesselov