Euroopa koolide koostööprojektis “Euroopasse kunsti kaudu” osalevad ja kevadel Hispaaniasse sõitvad Pärnu Kuninga tänava põhikooli õpilased-õpetajad käisid Tallinnas Hispaania majas, et end kurssi viia selle maa kultuuri ja kommetega.
Kunstihuvi viib Kuninga kooli õpilased Hispaaniasse
Et Comeniuse projekti “Euroopasse kunsti kaudu” mõte on õppida tundma osalevate riikide ja rahvuste – Hispaania, Küprose, Prantsusmaa ja Eesti – kultuure kunstitegevuste kaudu ja praegu on aktuaalne kõik Hispaaniaga seotu, sõitis Kuninga kooli 11 õpilast ja 4 õpetajat Tallinna selle kultuuri esindajatelt teadmisi ja kasulikke ammutama.
Kooli huvijuhi Siiri Paasma jutu järgi oli Hispaania maja nende tulekuks väga põhjalikult valmistunud. Nii oli kavas paaritunnine hispaania keele lühikursus, tutvustati tuntud hispaanlasi, räägiti Hispaania ja Baleaari saarte ajaloost, kultuurist, kommetest, kliimast, köögist.
Võõrustajad kostitasid õpihimulisi pärnakaid hispaaniapäraste toitudega, et külla sõites oleks ettekujutus ees ootavast toiduvalikustki.
“Kindlasti tulevad kasuks teadmised, mis hispaanlast võib häirida, kuidas käituda, et see ei mõjuks teisest rahvusest inimesele kohatult või solvavalt,” kirjeldas Paasma.
Et Hispaania maja külastuse päeval oli Tallinnas Kadrioru kunstimuuseumis viimast päeva näha Leonardo da Vinci arvatav autoportree, said kunstihuvilised pärnakad sellegi harukordse kogemuse võrra rikkamaks. Lisaväärtuse andsid giidi põhjalikud ja huvitavad selgitused.
“Euroopasse kunsti kaudu” üks eesmärke on projekti eestvedaja Kersti Mäestu seletuse kohaselt murda stereotüüpe Euroopa riikide kohta.
“Hea kui, mõistame, et Hispaania on enamat kui flamenko ja härjavõitlus, Küpros on osaliselt okupeeritud ega ole vaid muretu Vahemere maa ning meie prantslastest sõbrad on pärit kohakesest, kus talvel tohutult palju lund ja pidevalt 20 kraadi külma,” tõi Mäestu näiteks.
Kuninga koolis töötab kunstistuudio, mille liikmed, projektis osalevad 7. ja 8. klasside õpilased tegelevad praegu Mallorca ülesande lahendamisega. “Tutvusime kunstnike loominguga, analüüsisime ja õppisime tundma nende maalilaadi, temaatikat, koloriiti ja maneeri,” kirjeldas Mäestu.
Õpilased töötavad Joan Miró, Miquel Barceló ja Hermen Anglada Camarasa töödega – kõik need kunstnikud on seotud Baleaaride, eelkõige Mallorcaga. “Meie ülesanne on uurida, kuidas, kus ja mismoodi nad maalisid ning püüda maalida nii, nagu need kunstnikud,” rääkis Mäestu.
“Euroopasse kunsti kaudu” tegevus ei haara üksnes väikest rühma huvilisi. Nii näiteks esineb sõbranädalal õpilasesinduse korraldataval ballil flamenkotantsijate trupp, kelle esitus annab aimu hispaania tantsust.
Uuel veerandil avab kooli kunstistuudio näituskonkursi, kus on näha Mallorca ülesande lahendamise tulemusi – stuudio õpilaste variante kuulsate kunstnike töödest.
23.-29. aprillini on kunstiprojektis osalevad Kuninga kooli õpilased ja õpetajad kutsutud Mallorcale projektikohtumisele, kus nad saavad vaadata originaalteosed üle, osaleda koolitöös, sportida, matkata, tutvuda kohaliku keele ja kultuuriga.
Uuel õppeaastal on teemaks Prantsusmaa ja 2011. aasta kevadel on Kuninga kooli projektisõbrad oodatud Pärnusse.
Projekti kohta võib lugeda