Erki Spordi superkrossi karikasarja kolmandal etapil, jäärajasõidul Pärnus selgusid võitjad viies autode klassis ja külgvankriässade omavahelises võistluses.
Külgvankrid ja krossiautod kihutasid Pärnu lahe jäärajal
Pühapäeva hommikul tabas superkrossi korraldajaid Vana-Pärnu rannas ebameeldiv üllatus – ööpäeva kestnud plusskraadid ja uduvihm olid 1,3 kilomeetri pikkuse jääraja katnud sügavate veeloikudega.
“Autosõitjatega polnud probleeme, kuid mootorratturitele tundusid need tingimused liialt karmid,” kõneles superkrossi peakorraldaja Eiki Eriste. “Pärast välknõupidamist hakkasime traktori ja džiibiga uut rada sisse ajama. Paaritunnise töö tulemusena suutsime lumest puhtaks lükata veidi enam kui poolekilomeetrise ovaali, mida võidusõitjad läksid kohe testima.”
Uus rada meeldis tsiklimeestele väga, kuid paljud autosportlased olid seda meelt, et liiga lühike ja üpris konarlik ring neile võistlemiseks ei sobi.
Et kiriku keset küla saaks, otsustasid superkrossi korraldajad alustada võistluspäeva külgvankrite kihutamisega uuel rajal ja seejärel viia autode sõit vanale ringile.
Motomeeste mõlemas sõidus startis seitse ekipaaži. Ülivõimsa võidu teenisid Tanel Reesna ja Andrus Kiskonen, teise auhinna vääriliselt kihutasid Andres Angerjas ja Artur Lambot ning kolmanda pjedestaalikoha hõivasid Joel Sudnikevitš ja Bruno Bachman. Kui kolm kiiremat kihutasid KTMidel, siis ülejäänud seltskond oli rajale toonud nõuka-aegsed sõiduriistad.
Retromasinate klassis said esimese auhinna Ruslan Talf ja Juhan Paabstel (AJ Ural), kelle järel tuiskasid üle lõpujoone 750 ccm M-idel võidu sõitnud Janek Reiles ja Margus Lehtjõe ning Raivo Sudnikevitš ja Kalle Vaikmaa.
“Vahva võidusõit oli,” kiitis Eesti külgvankrimeeste eliitseltskonda kuuluv Tanel Reesna. “Tänu Erki Spordi superkrossidele oleme saanud hulga võistlusi juurde. Usun, et meid võib sel aastal näha veel paljudel autode võistlustel.”
Kui tsiklimehed olid väljateenitud karikad ja vahuveinid kätte saanud, kolisid superkrossi korraldajad oma varustusega uude stardipaika ja veerand tundi hiljem võisid autosportlased ajavõtusõitudega alustada.
Esimesena rajale läinud noorteklassis võitis nii kvalifikatsiooni kui kaks eelsõitu Tanel Tepandi (Lada Samara), kuid finaalis tuli tal leppida Kairo Kallase (Honda Civic) järel teise kohaga. Kolmanda auhinna viis Pärnust kaasa ringrajasõitudele spetsialiseerunud Enar-Klaus Kunman (VW Golf 2).
Kaheveoliste autode konkurentsis andis Volkswagen Golfi taltsutanud Lauri Telling ajasõidu võiduga staažikamatele vastastele selge sõnumi. Kolmandat aastat superkrossi sarjas võistlev Telling suutis lõpetada ka mõlemad eelsõidud esimesena, kuid finaalis tal enam nii hästi ei läinud.
Seitsme ringi pikkuse otsustava esikohaheitluse võitis Ivo Ibrus (VW Golf), teise autasu vääriliselt kihutas Rainer Schultz (Lada Samara) ja kolmanda koha karika võttis vastu Telling.
Tagaveoliste Žigulide sõitudes jätkus nii eelmisel aastal kui tänavu kõik etapid võitnud Kalmer Vahti edu. Finaali kindlalt võitnud Vahti järel sai teisena finišilipu Ainar Arula ja kolmanda kohaga pidi leppima Toomas Lõhmus.
Vabaklassis oli pärast ajasõitu ja poolfinaale favoriit Raimo Reek (Volkswagen Golf). Paraku ei suutnud finaalis esireast startinud Reek on kiiret sõidukit teel hoida ja tema võistlus lõppes kõrges lumehanges.
Klassivõidu teenis viimastel aastatel ringradadel kihutanud Erko Eriste (Lada Samara), teiseks tuli Madis Tafenau (Honda Civic), kolmanda pjedestaaliastme hõivas Indrek Nilson (BMW 325) ja neljandana lõpetas sõidu Rainer Schultz. Väärib märkimist, et peale Reegi pidid sõidu pooleli jätma veel Kaido Orav (VW Golf), Eiki Lill (BMW 325) ja Vahur Kupper (Opel Kadett).
Rahvakrossi sarjas sõitvate meeste konkurentsis oli kiireim Tõnu Peek (Toyota Celica), kellele järgnesid Peeter Peek (Nissan Sunny) ja kahes klassis võistelnud Ivo Ibrus.
Superfinaal, kuhu pääses iga klassi kaks kiiremat, lõppes Kabli noormehe Kairo Kallase võiduga. Teise koha sai Erko Eriste ja kolmas oli Ivo Ibrus.