Maanteeamet alustab esmaspäeval koostöös politsei- ja piirivalveametiga taaskord liiklusohutuskampaaniat, et teadvustada turvavöö kinnitamise vajadust tagaistmel.
Maanteeamet alustab uut turvavöökampaaniat
Kampaania eesmärk on panna inimesi endale teadvustama turvavöö kinnitamata jätmisega kaasnevaid riske ning selgitada, et kokkupõrke korral võib turvavööta tagaistuja tappa inertsi mõjul eesistuja, teatas maanteeameti pressiesindaja.
Tema sõnul põhineb seekordne kampaania mulluse sõnumi edasiarendusel. Kampaania ideelahendus keskendub küll esmajoones 18-25aastastele noortele, kelle seas on turvavööde kasutamine eriti suuremates seltskondades ebapopulaarne, kuid tänavu on sõnum üldisem ja arusaadavam ka vanemaealisele elanikkonnale.
Igal aastal korraldatud kampaaniajärgsed küsitlusuuringud on näidanud turvavööde kasutamise sagenemist. Seda nii esi- kui tagaistmel, kuid endiselt on esi- ja tagaistmel turvavööde kasutamises ligi 15protsendine erinevus. Tagaistmel pole turvavöö kinnitamine paljudel sõitjatel veel harjumuseks kujunenud.
Kui 2007. aastal hukkus lahtise turvavööga sõites 94 autosolijat ja 2008. aastal 40, siis eelmisel aastal oli lahtise turvavöö tõttu hukkunuid 28. Liiklusõnnetustes, kus juhil ja sõitjatel turvavöö oli kinnitatud, hukkunute arvus märkimisväärset muutust pole olnud, püsides kõigil kolmel aastal 30-32 piires.
Pressiesindaja sõnul on ilmne, et kinnitatud turvavöö sõitjale sajaprotsendilist kaitset ei taga, küll aga suurendab see oluliselt ellujäämisvõimalust.
Maanteeamet korraldab kampaania koostöös politsei- ja piirivalveametiga, mistõttu on see seotud tõhusa politseipoolse liiklusjärelevalvega turvavööde ja turvavarustuse kasutamise üle. Meediakampaania ideelahendus ja kasutatavad materjalid on valminud ka sel aastal reklaamibüroos Ecwador.