Niisugune saatus oli presidendi autol, õhkab Sits. Kord jutustanud sellest autost pikemalt Päevaleht, kuid lugu ilmestanud pilt polevat Sitsi hinnangul küll Packard olnud.
Fordsonil üle Kurgja silla
Tänavu jaanipäeval, kui Kurgjal avati Eesti esimene autotee-rippsild, sai Jakob Sits austava ülesande sild muuseumi varamusse kuuluval Fordsoni traktoril lahti sõita.
Selle masinaga oli jälle see lugu, et Kurgja sai ta ühelt mehelt pisijuppideni lahti võetult, alustab Sits lugu 1930. aastaist pärit traktorist.
Traktori andja oli kuldsete kätega mees, kel vaid üks pisiviga. Mees nimelt alustas kõiki töid suure hoo ja innuga, kuid siis tüdines. Nõnda juhtus Fordsonigagi: kui tuli aeg masin kokku panna, oli mehel tast kõrini saanud. Laagridki olid lahti võetud, veekraani jupid kui pärlid nööri otsa aetud, lagistab Sits naerda.
Kuna Ford ehitas masinaid nii, et ajad ja autod muutusid, kuid kõik jupid haakusid üksteisega, polnud asjatundjal mingi kunst Fordson kokku panna. Pealegi olid puuduvad osad koduõue rauahunnikuist võtta.
Paar kuud rassis Sits Fordsoni kallal. Kui ta tibukollaseks võõbatud vanakesega kuuri alt õuele popsutas, oli endalgi väga hea meel, Kurgja talumuuseumi pererahvast rääkimata. Nüüd pääsesin minagi tükkis Fordsoni ja Kurgja sillaga ajalukku, aasib Sits.
Sepa peremees tabatab tõldauto garaazhi ukse ja kutsub vaatama uunikumi, 1930. aastate rehepeksumasinat.
Sain hunniku rauda, puuosad on kõik omatehtud, patsutab Sits peksumasinat ja paneb trumli ühe sõrmega liikuma. Tänavu pole masinal asja tuure üles võtta olnud, kuid mullu sügisel hekseldas see naabrimehe herned läbi.