Skip to footer
Saada vihje

Võidusõitja Tõnis Kasemets kihutab edukalt Ameerika ringradadel

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.

Põhja-Ameerikas USA Formula Ford 2000 Zeteci sarjas võistlev Tõnis Kasemets (pildil) tuli Sebringil esimesel etapil teiseks ja teisel kuuendaks, kahe sõidu kokkuvõttes on ta kolmandal kohal.

Avaetapil oli kiireim kvalifikatsiooni võitja Bryan Sellers. Kolmandalt positsioonilt startinud Kasemets pidas närvesööva duelli Travis Irvinguga, keda ta lõpujoonel edestas kahe autopikkusega.

Teise etapi võitis liidrikohalt startinud ameeriklane Jeffrey Jones, kes suutis 48 miili pikkusel võidukihutamisel edestada teisena lõpetanud kaasmaalast Anthony Massarit 0,49 sekundiga. Kasemetsa auto elektrisüsteem tõrkus kvalifikatsioonivõistlusel ja ta pidi leppima üheksanda stardikohaga.

Poolel võistlusmaal tõusis Kasemets korraks viiendaks, kuid kaks ringi hiljem langes kuuendale kohale.

Enne 18. ja 19. mail Kanadas Mosporti ringrajal toimuvat kolmandat etappi on sarja liidril Bryan Sellersil 54 punkti, järgnevad Jones 51 ja Kasemets 40 punktiga.

Hüppelaud Indy sarja

28aastane Kasemets võistleb sel aastal ainsa Eesti autosportlasena välismaa ringrajasarjas. USAs ja Kanadas on Formula Ford 2000 Zeteci võidukihutamistel suur publikuhuvi, sest osalevad kaheliitrise Fordi mootoriga autod on võrdsed ja võitja selgitab sõitjate meisterlikkus.

Kui Euroopas pääsevad vormel 3 klassi edukaimad vormel 1 maailmameistrivõistlustel osalevate tiimide bosside vaatevälja, siis ookeani taga on hüppelauaks Indy sarja Formula Ford.

Kasemetsa sõnade kohaselt on tal hooaja eesmärk stabiilselt sõita. “Kõige tähtsam on koguda punkte ja saada sarja kokkuvõttes võimalikult kõrge koht,” ütles võidusõitja.

Mullu Ameerika profisarjas debüteerinud pärnakas oli kolme etapivõidu ja nelja parima kvalifikatsiooniajaga üks kiiremaid, kuid noormehe punktisumma jäi hooaja lõpuks tagasihoidlikuks, sest katkestamisi oli palju.

Vene tehnika ei pidanud valule vastu

Üheksa-aastane Tõnis ja tema kaks aastat noorem vend Madis said võidusõidupisiku Pärnu KEKi kardiklubis Jüri Mägi juhendamisel. Ligi kümme aastat kihutasid vennad kartautodel, kuid 1990. aastate algul istus Tõnis sõbra eeskujul vormelauto kokpitti.

Esimene sõiduriist, Meelis Telliskivilt saadud Estonia-21 varustati tänavasõidu žiguli mootoriga, mis oli suhteliselt kiire, kuid ei pidanud kaua vastu.

“Sain tõsise võidusõidu maitse suhu ja järgmiseks aastaks ehitasime uue auto,” meenutas Kasemets.

Paraku ei pidanud Vene tehnika valule vastu ja kahe aasta jooksul kogunes katkestusi niisama palju kui edukalt lõppenud võistlusi.

Juhtus nii, et Euroopas Opel Lotuse sarjas võistelnud Rain Pilvele plaaniti tiimikaaslaseks Urmas Uusneeme, kuid rahapuudusel jäi asi katki.

Kui Kasemetsale pakuti minna Euroopasse sõitma, jäi vaid nädal otsustamiseks. Kasemetsa õnneks leidis autospordifanaatik Elmar Lepp nii palju raha, et noormees pääses teise eestlasena Euroopa radadele.

Ameerikas tuli alustada nullist

1993. aasta hooaeg oli edukas ja andis julgust edasi pürgida.

Järgmisel aastal sõitis Kasemets kaasa terve sarja, sai üksikuid häid tulemusi, kuid lõppkoht ei rahuldanud noormeest.

Aastal hiljem läks Pilve Ameerikasse võistlema ja meeskond kippus lagunema, sest osa sponsoreid loobus sarja toetamast.

Kasemets ei heitnud meelt. Ta kolis Ameerikasse, tegi kaks aastat tavalist tööd ja kogus kõhu kõrvalt raha vormelauto ostmiseks.

Kaheliitrise mootoriga päevinäinud vormel kõlbas osalemiseks USA amatööride sarjas, kus võistles väga kiireid mehi, noori ja juba paarikümneaastase staazhiga asfaldipiloote.

Kolmanda aasta lõpuks tuli Kasemets sarja meistriks, alles nüüd hakkasid sponsorid huvi tundma kiire eestlase vastu ja mullu õnnestus Pärnus kartautol alustanud võidukihutajal startida juba proffide seltskonnas.

Kommentaarid
Tagasi üles