Juhtkiri: Väike, aga tubli Endla teater

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Artikli foto
Foto: Pärnu Postimees

Teatrite kohta, mis ei asu Tallinnas, kasutavad halvustavat tiitlit “provintsiteater” vaid asjatundmatud, kelle tee pole ammu näitemängu vaatama viinud. Viljandi Ugala, Rakvere teater ja Pärnu Endla, rääkimata Vanemuisest on end tugevate teatritena tõestanud ammu ega peakski seda õigupoolest kunagi tegema, kuid kui rahvusvahelisel teatripäeval jõuab mõnesse neist väärikas eesti teatri aastaauhind, võiksid tulised skeptikudki mõtlema jääda.


Laupäevane teatripäev tõi Pärnusse neli preemiat. Ago Anderson pärjati parimaks meesnäitlejaks rolli eest lavastuses “Ballettmeister”, Liisa Hirsch pälvis parima originaalmuusika auhinna Endla lavastuse “Hingede öö” eest ning etendust ettevalmistavas kategoorias sai auhinna Endla kostüümiala juhataja Ester Kasenurm. Neljanda, kuigi natuke kaudse preemiana võivad Pärnu tearisõbrad uhkust tunda tartlase Urmas Vadi üle, kelle kirjutatud “Ballettmeister” teenis algupärase dramaturgia auhinna.



Kuigi teatripreemiates see ei kajastu, ei maksa siinkohal unustada “Hingede öö” lavastaja Margus Kasterpalu ja “Ballettmeistri” lavastaja ning kujundaja Andres Noormetsa osa. Õige hinnangu annab teatri tegemistele siiski publik ja õige pea selguvad Pärnu Endla publiku lemmikud.



Sära ja teatriime kõrval ei puudu probleemid ning küll jagub neid meie kodulinna teatrilegi. Endlast eelmisel aastal koondatud lavastaja ja näitleja Madis Kalmet ütles Pärnu Postimehele: “Tahan väga loota, et Endla teatri aadressiks jääb ikka Keskväljak 1, et teater ei koliks päriselt Vilde teele.” Pärnu Postimees ühineb selle lootusega, kuid lõppeval teatrikuul siiski eelkõige rõõmustab Endla edu ja tubliduse üle.

Märksõnad

Tagasi üles