Kotivahetuskampaania jõuab Pärnusse nädala lõpul

Eno-Gerrit Link
, veebitoimetaja
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Kilekotistumine.
Kilekotistumine. Illustratsioon: Urmas Nemvalts.

Täna algaval üle-eestilisel kilekotivahetuskampaanial "Minu roheline samm" vahetatakse kilekotid 6200 tekstiilkoti vastu. Pärnusse jõuab kampaania nädala lõpul, kui Kaubamajakas Rimi hüpermarketis vahetatakse kotte pühapäeval kell 12.


Igale osalejale antakse kaks tekstiilkotti, millest üks tuleb edasi anda. Seeläbi kaasatakse kampaaniasse 3100 interaktiivset tekstiilkottide ja mõtteviisi levitajat.



Igal osalejal tuleb allkirjastada lubadusblankett, millel on sõnum: Luban, et annan teise tekstiilkoti edasi inimesele, kellest hoolin ja kes hoolib loodusest. Lubadusblankett kleebitakse osaleja ühele tekstiilkotile.



Kampaania peakorraldaja Anu Vungi sõnutsi on sellise meetodi eesmärk panna osalejaid hetkeks peatuma ja mõtlema probleemide üle, mida kilekotid põhjustavad. "Me ei soovi, et jagatav tekstiilkott oleks tasuta kingitus, mille mööduja lihtsalt kaasa haarab. Interaktiivsus paneb loodetavasti kõiki osalejaid kaasa mõtlema ja oma tarbimisharjumusi üle vaatama!"



"Minu rohelise sammu" kampaania raames jagatakse Tallinnas, Tartus ja Pärnus laiali 6200 tasuta tekstiilkotti, paralleelselt saavad kõik soovijad tuua kodust ära oma vanad kilekotid, mis saadetakse ümbertöötlemisse.



Kampaania üks peamisi eesmärke on suunata tähelepanu kilekotiga seonduvatele probleemidele ja kutsuda üles inimesi kasutama loodussõbralikke kandekotte. Kuigi kaubanduskeskustes on juba kilekoti kõrvale tekkinud märgatavalt alternatiive, on loodussõbralike kottide kasutamine pigem algusjärgus.



Keskmine eestlane kasutab aastas 300 kilekotti. Kui korrutada 6200 kampaania käigus vahetatavat riidekotti 300ga ja liita kõik kampaania käigus kogutavad kilekotid, saame 7 päevaga ringlusest pea 2 miljonit kilekotti vähemaks!



Kampaaniat korraldavad GreenStep OÜ ja Killerkoti kampaania meeskonnad.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles