Segadus lennuliikluses tekitab küsimusi

Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Foto: Caro / Scanpix

Seesam Kindlustus võttis kokku küsimused, millega inimesed seoses reisikahjudega kõige rohkem kindlustuse poole pöörduvad.


Mul on reis/lennupilet juba ostetud, aga reisile ei ole veel läinud. Samal ajal ei ole ma veel kindlustust ostnud. Kui ostan praegu reisikindlustuse, kas see katab Islandi vulkaanipurskest tuleneva reisitõrke kahju?


Vormistades praegu Seesami reisikindlustuse koos reisitõrke kattega, ei kehti see enam vulkaanipurskest tekitatud reisitõrke kahju puhul.



Põhjus on selles, et enam ei ole tegu reisijale ettenägematu ega ootamatu sündmusega, sest ohust on avalikkust juba teavitatud. Juhtumite puhul, mis ei ole seotud vulkaanipurskest tingitud lennuliiklushäiretega, on kindlustus täiesti kehtiv.



Olen juba reisile läinud ja nüüd ei pääse enam koju. Millised on minu õigused reisijana ja kuidas peaksin praegu käituma?


Pöörduge esmase info saamiseks oma reisikorraldaja või lennufirma poole. Tehke kõik, et vähendada kulusid ja leppetrahve (võimalusel tühistage või muutke oma pileteid ja broneeringuid).



Paluge reisikorraldajal või transpordiettevõttel väljastada kirjalik tõend reisi ärajäämise või hilinemise kohta. Kasuks tuleb, kui pildistate lennuaegade tablood, kus on näha teie lennu nimetus, number ja staatus, hilisemaks reisiga seotud muudatuse tõendamiseks.



Vastavalt Euroopa Liidu komisjoni seisukohale on lennufirmadel jätkuvalt kohustus pakkuda ärajäänud või edasilükatud lendude puhul reisijatele nii majutust kui ooteajaga proportsionaalselt piisavat toitlustust.



Kui otsustate pakutud majutusest ja/või transpordist loobuda, tuleb transpordiettevõtet sellest kohe teavitada. Loobumisotsus peab olema mõistlik ja põhjendatud, vastasel juhul on kindlustusel õigus kahjuhüvitist vähendada või selle maksmisest keelduda.



Hoidke alles kõik sõidupiletid, lisakulutusi tõendavad dokumendid ja tšekid.



Mida hüvitab kliendile kindlustus?


Reisi katkemisel hüvitab Seesam mõistlikud alternatiivse transpordivahendi kasutamise kulud odavaimas saadaolevas hinnaklassis (rongi-, bussi-, laevapiletid) ja mõistlikud lisandunud majutuskulud. Sealjuures arvestatakse, kas kliendil on õigus nõuda kompensatsiooni mõnelt muult teenusepakkujalt, näiteks lennufirmalt.



Kui olen Eestisse tagasi jõudnud, kuidas peaksin edasi toimima, et oma kulutuste eest raha tagasi saada?


Tagasi koju jõudnud, pöörduge esmalt transpordiettevõtte, teenusepakkuja ja/või reisikorraldaja poole kahjuhüvitise taotlemiseks. Seejärel esitage Seesamile hiljemalt kuu jooksul pärast reisi lõppemist hüvitisetaotlus.



Seesam hüvitab kahju, mis ei kuulu hüvitamisele lennu- või majutusettevõtte poolt.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles