Koidula kool käivitas rahvusvahelise projekti

Ille Rohtlaan
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Koidula kool osaleb Comeniuse projektis „Võõrliigid – looduse mitmekesistumine või vaesustumine?“.
Koidula kool osaleb Comeniuse projektis „Võõrliigid – looduse mitmekesistumine või vaesustumine?“. Foto: logo

Aastatel 2013–2015 koordineerib Koidula gümnaasium  Comeniuse projekti „Võõrliigid – looduse mitmekesistumine või vaesustumine?“.

Esimesele projektikohtumisele Pärnusse koguneb 28.–31. oktoobrini viis kooli: peale Koidula gümnaasiumi koolid Türgist, Itaaliast, Hispaaniast ja Poolast.  

Võõrliikide teema on Euroopa Liidus väga aktuaalne: võõrliik on organism, kelle inimene on viinud elama väljapoole tema looduslikku elupaika. Kui selline liik mõjub elurikkusele, majandusele või inimese tervisele halvasti, on tegemist invasiivse võõrliigiga.

Projekti käigus püütakse välja selgitada, millised on projektis osalevates riikides enamlevinud invasiivsed võõrliigid, mis mõjutavad bioloogilist mitmekesisust ja kuidas võõrliigid mõjutavad riikide majandust ja inimeste tervist.

Käsitletakse veel võõrliikide positiivset ja negatiivset mõju ning uuritakse, kuidas turism ja inimeste liikumine globaliseeruvas maailmas on mõjutanud liikide rännet. Õpilastele selgitatakse CITESI konventsiooni põhimõtteid.

Projekti käigus valmivad õpimapid invasiivsetest võõrliikidest ja õppevideod, teoks saab konverents. Projekti sihtgrupp on Pärnu Koidula gümnaasiumi loodussuuna õpilased ja rahvusvahelist ettevõtmist juhivad Koidula kooli õpetajad Sirje Miglai, Gerli Luks, Tiiu Leibur, Tiina Hendrikson, Haide Kuivas ja Kaja Tammetalu.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles